Piaţa auto în T1 2025: Oferte de peste 1,2 miliarde euro pe Autovit.ro şi preferinţă în creştere pentru maşinile hibride

R.S.
Miscellanea / 9 aprilie

Piaţa auto în T1 2025: Oferte de peste 1,2 miliarde euro pe Autovit.ro şi preferinţă în creştere pentru maşinile hibride

Piaţa auto din România îşi continuă tendinţa ascendentă în primul trimestru din 2025, consolidându-şi poziţia faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Conform datelor analizate de Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online din România, valoarea totală a ofertelor de maşini noi şi rulate a depăşit 1,2 miliarde de euro în primele trei luni ale acestui an, marcând o creştere de 3,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Activitatea pe platformă demonstrează o distribuţie echilibrată a anunţurilor de-a lungul trimestrului, cu o uşoară creştere în luna martie, când au fost postate peste 23.800 de anunţuri, reprezentând 36% din totalul primului trimestru. Acest vârf coincide cu perioada tradiţională de intensificare a activităţilor pieţei auto, în aşteptarea programelor guvernamentale de stimulare a înnoirii parcului auto naţional, potrivit comunicatului.

SUV-urile continuă să ocupe primul loc în topul preferinţelor românilor, reprezentând 38% din totalul anunţurilor postate pe platformă şi cumulând un număr impresionant de peste 11 milioane de vizualizări în acest prim trimestru. Această categorie este urmată de sedan-uri (21% şi aproximativ 7,8 milioane de vizionări) şi combi (14% şi peste 3 milioane de vizionări), reflectând o predilecţie constantă pentru maşinile spaţioase şi versatile.

În ceea ce priveşte tipul de combustibil, maşinile diesel continuă să domine oferta, cu 61% din totalul anunţurilor, urmate de cele pe benzină cu 28%. Se remarcă însă creşterea ofertelor pentru automobilele plug-in hybrid, care reprezintă acum 4% din totalul anunţurilor (dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), indicând o tendinţă graduală de tranziţie către mobilitatea alternativă.

Mărcile BMW şi Volkswagen continuă să fie alegerea principală a românilor, dominând atât din punct de vedere al ofertelor, cât şi din cel al interesului utilizatorilor. BMW conduce clasamentul cu 13% din anunţuri şi 15% din vizite, urmat îndeaproape de Volkswagen cu 13% din anunţuri şi 11% din vizite. Mercedes-Benz completează podiumul cu 10% din anunţuri şi 11% din vizite. Împreună, cele trei mărci premium însumează peste 10 milioane de vizualizări, reprezentând 76% din totalul vizitelor utilizatorilor pe platforma Autovit.ro.

La nivel de model, Volkswagen Golf, Skoda Octavia şi Volkswagen Passat conduc în topul anunţurilor, fiecare înregistrând 3% din totalul ofertelor de pe Autovit.ro. Dacă ne raportăm la interesul utilizatorilor, BMW Seria 5 atrage cele mai multe vizite (aproximativ 880.000 de vizualizări), urmat de BMW Seria 3 (peste 840.000 de vizualizări) şi Volkswagen Golf (peste 700.000 de vizualizări). Dacia Duster îşi menţine poziţia în topul celor mai căutate modele, situându-se pe locul 5, cu peste 670.000 de vizionări.

"Primul trimestru din 2025 reflectă maturizarea pieţei auto din România, cu o orientare clară a consumatorilor către maşini de calitate, în segmentul de preţ mediu. Observăm că peste 40% dintre anunţurile de pe Autovit.ro sunt pentru vehicule cu preţuri între 10.000 şi 25.000 de euro, iar acest segment atrage şi 42% din totalul vizitelor, ceea ce demonstrează că românii continuă să caute un echilibru optim între performanţă şi accesibilitate. Este încurajator să vedem interesul constant pentru modelele fabricate între 2019 şi 2021, indicând că piaţa second-hand autohtonă evoluează către maşini mai noi şi mai eficiente.", a declarat Andrei Dumuţa, General Manager Autovit.ro.

Conform datelor privind tranzacţiile raportate, peste 41% dintre maşinile vândute în primul trimestru al acestui an se încadrează în segmentul de preţ 10.000 - 25.000 de euro, confirmând încă o dată preferinţa românilor pentru această categorie.

Pe de altă parte, piaţa maşinilor noi a înregistrat un început de an promiţător pe Autovit.ro, cu aproximativ 2.000 de anunţuri postate în primele trei luni din 2025. Dintre acestea, aproximativ 800 dintre ele vizează modele fabricate în 2025, confirmând interesul crescut pentru vehiculele de ultimă generaţie.

Maşinile produse în 2024 domină atenţia cumpărătorilor, acumulând 59% din totalul vizualizărilor pe platformă. În ceea ce priveşte preferinţele utilizatorilor, Mercedes-Benz se impune ca lider, cu 13% din totalul anunţurilor şi 9% din vizualizări. Urmează Ford şi Mazda, fiecare cu 8% din anunţuri, în timp ce în clasamentul vizualizărilor, Toyota ocupă locul secund (9%), urmată de BMW (7%).

Un segment care câştigă tot mai mult teren este cel al maşinilor noi cu un preţ de peste 40.000 de euro. Acesta reprezintă peste 43% din anunţurile pentru maşini noi, generează 46% din vizualizări din această categorie şi conduce detaşat la capitolul vânzări, cu 41% dintre maşinile noi tranzacţionate în această perioadă.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Apr. 2025
Euro (EUR)Euro4.9775
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3683
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3438
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7573
Gram de aur (XAU)Gram de aur452.6946

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb