Reporter: Trapped Escape Room a fost primul furnizor de servicii de tip escape room din Bucureşti. Cum a pătruns acest concept pe piaţa noastră, care a fost percepţia consumatorilor şi care au fost provocările acelui moment?
Cătălina Stanciu: În 2014, când am deschis primul escape room în Bucureşti, conceptul era complet nou pentru piaţa locală. În Europa şi SUA, acest tip de divertisment începuse să câştige popularitate, dar la noi în ţară era o necunoscută. La vremea respectivă, piaţa de entertainment din România se baza pe experienţe tradiţionale - cinematografe, bowling, restaurante -, iar noi, prin deschiderea Trapped Escape Room, am adus un suflu nou, captivând publicul din primul moment. Primii noştri clienţi au fost în mare parte curioşi, dornici să experimenteze ceva diferit. Percepţia iniţială a fost entuziastă, însă provocările au venit din necesitatea de a educa publicul cu privire la ce presupune un escape room şi de a-l face să înţeleagă că este vorba de o activitate nouă de petrecere a timpului liber cu prietenii, bazată pe munca în echipă, creativitate şi rezolvare de puzzle-uri.
Reporter: Ce înseamnă o experienţă într-un escape room?
Cătălina Stanciu: O experienţă într-un escape room înseamnă intrarea într-o lume complet imersivă, unde echipele (formate din grupuri de prieteni, colegi sau familie) trebuie să rezolve o serie de puzzle-uri şi enigme într-un timp limitat, de obicei 60 de minute, pentru a "evada" din cameră. Totul este gândit astfel încât jucătorii să colaboreze, să comunice şi să îşi testeze abilităţile de gândire critică şi de luare a deciziilor sub presiune. În plus, decorurile, tematicile şi puzzle-urile sunt atent construite pentru a oferi o experienţă cât mai realistă şi captivantă.
Reporter: Care este publicul dumneavoastră? Cum a evoluat în timp cererea? Odată cu cererea au crescut şi provocările?
Cătălina Stanciu: Publicul nostru este foarte divers, de la tineri care caută experienţe inedite, până la familii cu copii, grupuri de prieteni sau echipe care organizează activităţi de teambuilding. De-a lungul timpului, am observat o creştere constantă a cererii, mai ales din partea companiilor care doresc să-şi dezvolte echipele într-un mediu diferit de cel formal. Odată cu această creştere, a apărut şi necesitatea de a ne adapta şi diversifica oferta, pentru a răspunde diferitelor nevoi ale clienţilor noştri. Provocările au crescut şi ele, în special în ceea ce priveşte menţinerea unui nivel ridicat de inovare şi calitate, dar şi în gestionarea fluxului de vizitatori.
Reporter: În ce locaţii găsim Trapped Escape Room şi care sunt tematicile/experienţele pe care le oferiţi vizitatorilor?
Cătălina Stanciu: Trapped Escape Room are în prezent două locaţii centrale în Bucureşti: Str. Vasile Lascar nr. 88 şi Veranda Mall, şi funcţionăm cu 12 camere de escape room cu tematici diferite, toate creaţie proprie. Printre tematicile noastre se numără "Addams Mansion", "The Black Pearl", "Retro 2000", "The Safe" sau "Chocolate Factory", fiecare dintre ele oferind un nivel diferit de dificultate şi o poveste captivantă. Scopul nostru este să oferim o varietate de experienţe care să atragă diferite tipuri de jucători, de la cei care caută mistere mai puţin intense, până la cei care îşi doresc o provocare mai mare. Lista completă de escape rooms se poate vizualiza pe site-ul nostru, unde cei dornici să încerce experienţele noastre îşi pot face rezervări la camerele dorite.
Reporter: Care este totalul investiţiilor în Trapped Escape Room, ce au presupus acestea şi ce mai aveţi în vedere?
Cătălina Stanciu: Investiţiile totale în Trapped Escape Room s-au ridicat la peste 400.000 de euro în ultimii doi ani, incluzând amenajarea spaţiilor, dezvoltarea conceptelor de camere, extinderea echipei şi crearea unor soluţii personalizate de interacţiune cu clienţii. O parte semnificativă a acestor investiţii a fost direcţionată către decoruri şi mecanisme sofisticate care să ofere o experienţă autentică vizitatorilor. În viitor, avem în vedere extinderea cu noi camere tematice şi chiar deschiderea unei locaţii în afara Bucureştiului, în funcţie de cererea pieţei.
Reporter: Cum vedeţi dezvoltarea/diversificarea viitoare a Trapped Escape Room?
Cătălina Stanciu: Dorim să continuăm să ne diversificăm ofertele prin adăugarea unor camere cu tematici şi puzzle-uri mai complexe, care să atragă un public mai larg. Extinderea în alte oraşe din ţară este o altă direcţie pe care o explorăm.
Reporter: În 2024 aţi sărbătorit un deceniu de activitate pe piaţa de profil. Cum aţi marcat acest moment?
Cătălina Stanciu: Am marcat cei zece ani de activitate prin organizarea unor evenimente speciale şi oferte dedicate comunităţii noastre fidele. Am organizat concursuri, am oferit premii şi reduceri, şi chiar de ziua noastră, pentru a marca fix zece ani de la primii clienţi care ne-au trecut pragul, am organizat o zi în care oricine putea juca gratuit un escape room, în oricare dintre cele două locaţii Trapped.
Reporter: Care este bilanţul celor zece ani de prezenţă pe piaţa noastră? Cum a crescut afacerea, ce rezultate aşteptaţi la finele lui 2024 şi care sunt estimările pentru anul următor?
Cătălina Stanciu: În aceşti zece ani, afacerea a crescut constant, atât în ceea ce priveşte numărul de vizitatori, cât şi al ofertelor de escape rooms marca Trapped. La finele lui 2024, ne aşteptăm să depăşim pragul de 40.000 de clienţi anuali. Pentru 2025, estimăm o creştere continuă, mai ales datorită planurilor de extindere şi diversificare.
Reporter: Cum a evoluat piaţa de escape rooms din România şi unde se află aceasta în momentul actual faţă de cea internaţională? Care sunt oportunităţile de pe această piaţă?
Cătălina Stanciu: Piaţa de escape rooms din România a crescut semnificativ în ultimii ani, iar numărul operatorilor a crescut şi el. În comparaţie cu pieţele internaţionale, suntem încă într-o fază de maturizare, însă observăm o creştere a interesului pentru acest tip de divertisment. Oportunităţile vin în special din diversificare şi integrarea de noi tehnologii, care pot transforma radical experienţele oferite. În plus, există şi posibilităţi mari de extindere în oraşe din România, unde acest concept este încă nou.
Reporter: Vă mulţumesc!