Serviciile de acces Internet în bandă largă (broadband) au înregistrat anul trecut în România o creştere de 136%, faţă de 2005, numărul conexiunilor broadband depăşind 1,75 milioane, potrivit datelor furnizate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI). Estimările specialiştilor arată pentru 2009 că piaţa serviciilor de broadband în România se va dubla, ajungând la peste 4 milioane de conexiuni în banda largă. Numărul conexiunilor broadband la 31 decembrie 2006 reprezenta 54% din numărul total al conexiunilor de acces la Internet. Aproxiamtiv 39% din cota de piaţă broadband este deţinută de conexiunile mobile (CDMA/EVDO,EDGE şi 3G) adică un număr de 680.000 de conexiuni. Cele mai mari rate de creştere au fost înregistrate în 2006 pe conexiunile XDSL (prin telefon) şi UTP/FTP (reţele de cartier).
Potrivit ANRCTI, România se situează la ora actuală peste media EU10 (6,8%) în ceea ce priveşte rata de penetrare broadband, cu un procent de 8,2%, dar în comparaţie cu toate ţările UE, unde media este de 15,6%, România înregistrează încă o rată scăzută. Problema stringentă la nivelul României rămâne accesul la servicii broadband al locuitorilor din mediul rural, adică peste 40 % din populaţia ţării.
La nivel european cea mai ridicată rată de penetrare este în Danemarca - 30,3 %, Olanda - 29,8 % şi Finlanda - 26 %, iar la polul opus se află Turcia, cu numai 3 %, Grecia - 3,3 %, Polonia - 4,5 % şi Slovacia - 4,6 %.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), Dan Georgescu, a subliniat recent că accesul la serviciile de internet în bandă largă (broadband) este în continuă creştere în România. "Politicile naţionale pentru dezvoltarea serviciilor de acces la internet în bandă largă, acţiunile reglementative care trebuie întreprinse în acest sens, dar şi parteneriatele internaţionale care se formează constituie aspecte care conferă internetului broadband o dimensiune globală. Accesul la acest tip de servicii este în continuă creştere în România, iar acţiunile pe care ANRCTI le întreprinde au ca obiectiv stimularea cererii de servicii broadband, dar şi dezvoltarea pieţei accesului la internet în bandă largă", a afirmat Dan Georgescu, citat de Rompres.
În ceea ce priveşte rata de penetrare a Internetului în gospodării, România se află la coada listei europene cu o penetrare de numai 18 %, în 2006, faţă de Olanda, Suedia sau Danemarca, unde rata a ajuns la 80 %, 74 %, respectiv 68 %, iar media europeană este de 40 %. Potrivit estimărilor, în România există peste 5,5 milioane de utilizatori de Internet, iar pentru finele anului se va ajunge la circa 6,5 milioane.
Valoarea pieţei de comunicaţii în 2006 a fost estimată la 3,5 miliarde euro, în creştere faţă de 2005 cu circa 500 milioane euro şi cu peste 1,1 miliarde euro mai mare decât în 2004.