Planul de acţiuni pentru 2017 privind reducerea sarcinilor administrative impuse mediului de afaceri, document subscris obiectivelor de debirocratizare, a fost aprobat astăzi de Guvern, printr-un Memorandum, la propunerea Secretariatului General al Guvernului şi al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, potrivit unui comunicat de presă al Executivului remis Redacţiei.
Planul de acţiuni cuprinde şase etape, una dintre ele fiind nominalizarea şi actualizarea echipelor la nivel tehnic şi de coordonatori, responsabile cu realizarea şi/sau comunicarea acţiunilor de simplificare realizate de ministere. Astfel, fiecare minister îşi va constitui o echipă multidisciplinară, formată din experţi la nivel tehnic şi juridic, responsabilă cu monitorizarea simplificărilor administrative. Termenul pentru realizarea acestei acţiuni este 7 aprilie.
A doua etapă este convocarea, la sediul Guvernului, a noilor echipe de coordonatori ai procesului de simplificare (la nivel de secretar de stat/secretar general în ministere). Termenul pentru realizarea acestei acţiuni este 11 aprilie, potrivit sursei citate.
Executivul transmite că alte două etape sunt centralizarea raportărilor cu privire la simplificarea sarcinilor administrative realizate de către ministere, termenul de realizare fiind trimestrial şi coordonarea, împreună cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a implementării măsurilor propuse de mediul de afaceri. Vor fi organizate întâlniri cu reprezentanţii forurilor de consultare pentru colectarea şi analiza recomandărilor şi propunerilor mediului de afaceri şi vor fi armonizate propunerile de simplificare transmise de ministere. Termenul de realizare este permanent, cu întâlniri lunare cu reprezentanţii Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
Potrivit comunicatului, ultimele două etape se referă la derularea proiectelor finanţate din fonduri europene (Axa I a POCA, precum şi prin POC şi POAT). Definitivarea ideilor de proiecte şi a documentaţiilor proiectelor care vizează debirocratizarea şi e-guvernarea şi implementarea lor (activitate continuă) şi actualizarea iniţiativelor de simplificare şi a bazei comune de date rezultate în urma implementării proiectelor de măsurare a costurilor administrative(activitate continuă).
Contact: