Platforma SAL-Fin a ASF a anunţat soluţionarea pe cale amiabilă a primelor două litigii dintre asiguraţi şi asigurători

Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 16 decembrie 2016

Platforma de soluţionare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), lansată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) acum şase luni, a anunţat joi soluţionarea pe cale amiabilă a primelor două litigii între asiguraţi şi asigurători.

În luna iulie, ASF a lansat oficial o entitate de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (SAL-Fin) în domeniul financiar non-bancar, o platformă prin care consumatorii pot să ajungă la înţelegeri în afara instanţelor de judecată cu firmele de asigurări sau cu fondurile de pensii, în caz de litigii.

Această lansarea a avut loc în contextul în care relaţiile dintre consumatori şi firmele de asigurări au devenit tot mai tensionate în ultimul an, pe fondul majorării puternice a tarifelor RCA şi a creşterii numărului de petiţii înainte de clienţii nemulţumiţi de întârzieri în plata daunelor.

Primul litigiu soluţionat a avut ca obiect nemulţumirea unui asigurat cu privire la despăgubirea acordată de asigurător într-un dosar de daună auto, potrivit SAL-Fin.

"Al doilea dosar a vizat solicitarea unui consumator privind plata unei penalităţi de către societatea de asigurare, aferentă instrumentării dosarului de daună pentru avarierea parţială a autovehiculului", se arată în comunicat.

Litigiile au fost soluţionate în 29 de zile şi, respectiv, 51 de zile de la data la care SAL-Fin a primit dosarul complet al reclamaţiei şi a fost desemnat conciliatorul. Procedura aleasă a fost cea de impunere a unei soluţii, iar derularea concilierilor a fost făcută în prezenţa părţilor, potrivit News.ro.

"Hotărârile date de conciliatori nu au fost atacate în termenul legal de 15 zile calendaristice de la data comunicării, prin urmare se constituie de drept cu titlu executoriu", se arată în comunicat.

Consumatorii au acces gratuit la serviciile SAL-Fin, în scris direct la sediul SAL-Fin, prin poştă sau mijloace electronice de comunicare. Ei trebuie însă să facă dovada că au încercat în prealabil să soluţioneze litigiul direct cu asigurătorul.

În cazul în care pentru soluţionarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate şi apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicită.

Soluţionarea litigiilor este realizată de către unul dintre conciliatorii independenţi înscrişi în Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregătire atât în domeniul pieţelor financiare non-bancare, cât şi al soluţionării litigiilor pe căi alternative.

Entităţile supravegheate şi controlate de către ASF sunt obligate să informeze consumatorii cu privire la dreptul acestora de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor şi nu pot refuza soluţionarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, în cazul în care consumatorul şi-a exprimat această opţiune.

Dintre pieţele supravegheate de ASF, cele mai mari probleme sunt, în prezent, pe piaţa asigurărilor, în special pe pe segmentul RCA.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb