Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a încercat încă din anul 2015 să găsească o soluţie sigură pentru pietonii şi bicicliştii care traversează neregulamentar parcul Herăstrau pe podul de cale ferată. Deşi Administraţia Lacuri şi Parcuri din Bucureşti (ALPAB) avea prevăzuţi bani în buget pentru construcţia unei pasarele, Ministerul Transporturilor nu şi-a dat avizul pentru realizarea acesteia. Din păcate, această situaţie are urmări neplăcute, întrucât seria accidentelor produse în acea zonă continuă, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Parcul Herăstrău, cu suprafaţa de 110 ha, este împărţit în două zone de-o parte şi de cealaltă a lacului. În ambele zone ale parcului au fost amenajate alei pietonale şi piste pentru biciclişti. În pofida semnalizării "Accesul interzis", trecerea pietonilor şi a bicicliştilor de pe un mal pe celălalt al lacului Herăstrău, respectiv Între cele două zone ale parcului, se face pe lângă calea ferată Bucureşti-Constanţa, pe podul de cale ferată.
Comunicatul transmite: "Urmare a numeroaselor reclamaţii ale cetăţenilor care au semnalat atât pericolul traversării căii ferate în această zonă, cât şi accesul dificil pe podul de cale ferată (scări cu trepte şi unghi de înclinare mare, atât la urcare cât şi la coborare, care fac imposibilă trecerea persoanelor cu dizabilităţi locomotorii şi dificilă trecerea peste calea ferată a bicicliştilor şi a părinţilor cu copii în cărucior), Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) a prevăzut în buget, încă din anul 2015, fondurile necesare pentru întocmirea studiului de fezabilitate în vederea construirii unei pasarele pietonale peste lacul Herăstrău în această zonă. Tot în anul 2015, prin mai multe adrese, ALPAB a solicitat Ministerului Transporturilor avizul de principiu privind amplasarea unei pasarele pietonale şi distanţa minimă la care se poate apropia cu aceasta de podul de cale ferată".
Atât în 2015, cât şi în anul 2016, Ministerul Transporturilor a refuzat propunerea Municipalităţii, argumentând că soluţia propusă nu se incadrează în regulile privind amplasarea şi autorizarea constucţiilor în zona de protecţie a căii ferate.