Producătorul german de automobile sportive de lux Porsche a demarat un proces de transformare digitală alături de SAP, prin care şi-a propus să devină o companie data-driven şi să accelereze performanţa şi eficienţa operaţiunilor de vânzare din cadrul celor peste 600 de centre dealer din întreaga lume, conform unui comunicat de presă. Anul trecut, Porsche a atins un record istoric de vânzări, livrând 301.915 vehicule clienţilor din întreaga lume şi înregistrând astfel o creştere de 11% faţă de aceeaşi perioadă din 2020.
Bazându-se în mare măsură pe procese manuale care necesitau multă forţă de muncă, era nevoie de zile întregi pentru a pregăti întâlnirile de vânzări, ceea ce încetinea faza încheierii contractelor. Pentru a obţine mai multă valoare şi o perspectivă mai detaliată din datele sale, Porsche trebuia să îşi modernizeze întregul ecosistem de date, oferind angajaţilor acces securizat la date în timp real, la nivelul întregii companii. Cu ajutorul soluţiei SAP Analytics Cloud, legendarul producător de maşini a reuşit să reducă timpul de pregătire a şedinţelor de vânzări de la câteva zile la doar câteva ore.
Procesul de transformare s-a extins apoi la nivelul întregii organizaţii. Punctul central al schimbării a fost implementarea unui depozit de date accesibil în cloud. Compania şi-a eficientizat procesele de extragere a datelor şi de raportare, care înainte necesitau mult timp şi se rezumau la muncă manuală pe foi de calcul. În prezent, accesul la resursele companiei este posibil în timp real.
Succesul acestui proiect a determinat ca SAP Analytics Cloud să fie implementat în întreaga organizaţie şi să fie folosit de 3.000 de utilizatori din diferite departamente - de la relaţii cu clienţii la control şi resurse umane.
Integrarea tuturor surselor şi sistemelor într-o soluţie unică, sigură şi scalabilă prin SAP Data Warehouse Cloud a permis producătorului german să optimizeze fluxul de date şi a asigurat un control deplin asupra raportării, notează sursa citată.
• Un viitor tech pentru industria auto
Peste 1.100 de directori din 31 de ţări se aşteaptă ca sectorul auto să se schimbe semnificativ în următorii 5-10 ani. După cum subliniază autorii raportului Global Automotive Executive Survey 2021, de la înfiinţarea industriei auto în urmă cu 130 de ani, producătorii de automobile s-au confruntat rareori cu o asemenea gamă de schimbări tehnologice şi de business ca în prezent.
Conform aceluiaşi raport, majoritatea producătorilor auto şi furnizorilor din industrie intenţionează să renunţe la active nestrategice, obţinând astfel lichidităţi pentru a investi în noi tehnologii. De asemenea, 60% dintre directorii din industria auto spun că organizaţiile lor sunt foarte bine sau extrem de bine pregătite pentru tehnologiile Industrie 4.0, bazate pe machine learning, analiză avansată de date şi inteligenţă artificială.