Producătorul francez de lentile de ochelari "Essilor International" SA şi "Luxottica Group" SpA din Italia, producătorul ochelarilor Ray-Ban, nu au oferit nicio concesie care să le permită autorităţilor de reglementare antitrust din UE să aprobe fuziunea celor două companii, ceea ce creşte probabilitatea lansării unei investigaţii de durată a acestui plan.
Cele două companii au anunţat, în ianuarie anul acesta, un plan de fuziune în valoare de 22,8 miliarde de euro, în acţiuni, urmărind să dea naştere unui lider mondial în industria de profil, cu vânzări anuale de peste 15 miliarde de euro. "Luxottica" şi "Essilor" au avut termen până în 19 septembrie să anunţe concesiile.
Investigaţia, care ar putea să dureze până la patru luni, va fi lansată în cazul în care companiile în cauză nu vor anunţa vreo concesie după finalizarea analizei preliminare derulată de autorităţi, care se va încheia în 26 septembrie. Unele companii obişnuiesc să anunţe concesiile în această etapă, după ce iau la cunoştinţă temerile exacte ale autorităţilor, conform Reuters.
Planul de fuziune a generat îngrijorare în rândul retailerilor şi competitorilor care consideră că entitatea ce ar lua naştere în urma fuziunii ar deţine un control prea mare pe segmentul brandurilor valoroase şi al lentilelor prescrise de medic.
Dacă fuziunea va fi aprobată, Leonardo Del Vecchio, cel care a creat "Luxottica" în 1961 şi care deţine 62% din acţiunile companiei, va fi preşedinte - director executiv al entităţii nou create, care se va numi "EssilorLuxottica".
Directorul "Essilor", Hubert Sagnieres, va fi vicepreşedinte executiv şi director adjunct al companiei.
Conform termenilor fuziunii, Leonardo Del Vecchio va deţine o participaţie cuprinsă între 31% şi 38% din noua companie rezultată în urma fuziunii, devenind cel mai mare acţionar individual.
Noua entitate ar urma să aibă peste 140.000 de angajaţi la nivel mondial. "Essilor" şi "Luxottica" estimează că în urma fuziunii vor putea realiza sinergii de 400-600 milioane de euro.