Grupul financiar Intesa Sanpaolo (Italia) vrea să furnizeze pe piaţa românească, sub brandul "Poşta Română", servicii bancare şi financiare prin intermediul celor peste 5.600 de oficii ale operatorului naţional poştal, cele două părţi fiind în negocieri pentru încheierea unui acord.
"Compania Naţională Poşta Română şi grupul Intesa Sanpaolo demarează negocierile în vederea încheierii unui acord bilateral privind vânzarea de servicii bancare şi financiare în cadrul oficiilor poştale Poşta Română şi sub brandul < Poşta Română >", se arată într-un comunicat al Poştei.
Cu o reţea de peste 5.600 de sucursale, compania deţine cea mai mare acoperire la nivel naţional de pe piaţa serviciilor poştale, comparabilă cu nivelul de acoperire al celor mai mari operatori de pe piaţa bancară.
Directorul executiv al CNPR, Alexandru Petrescu, a declarat: "Odată cu lansarea unui portofoliu de servicii financiare distribuite sub brand-ul propriu, Poşta Română va deveni în următorii ani unul dintre principalii jucători pe piaţa românească a serviciilor bancare. Ne propunem ca acest parteneriat să înlesnească accesul la serviciile bancare şi financiare pentru toţi cetăţenii români si să genereze o sursă solidă de venit pe termen lung pentru companie. Completarea actualei oferte de produse şi servicii a Poştei Române cu servicii financiar-bancare face parte din strategia pe termen mediu şi lung asumată de acţionarii companiei. Este un proces probat cu succes de alte administraţii poştale naţionale europene iar Poşta Română nu va face excepţie de la acest trend. Ne aşteptăm ca < Poşta Română Servicii Financiare > să impacteze major piaţa bancară, în perspectiva dezvoltării economice şi sociale a României".
Prin diversificarea activităţilor, Poşta Română are ca obiectiv, pe de o parte, extinderea propriei baze de clienţi, iar pe de altă parte promovarea incluziunii financiare, ajungând în zonele geografice cele mai îndepărtate alături de un partener care are o lungă istorie pe piaţa financiară şi bancară europeană.