Postis, platformă digitală dezvoltată în România pentru automatizarea, optimizarea şi managementul unitar al proceselor de last-mile delivery, aniversează 5 ani de la lansare, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, într-un context în care e-commerce-ul a înregistrat o creştere rapidă, tehnologiile digitale au devenit tot mai accesibile şi prezente în business-ul şi viaţa românilor, obiceiurile de cumpărare s-au schimbat, iar nevoile consumatorilor au devenit mai complexe, Postis a fost primul startup LogTech din România. Compania a pariat pe puterea tehnologiei pentru a fi un deschizător de drumuri într-un domeniu complex precum logistica bazată pe date.
În 2017, a început să folosească Inteligenţa Artificială pentru automatizarea deciziilor de business şi optimizarea proceselor de livrare şi post-livrare a comenzilor din magazinele online. În anii care au urmat, compania a contribuit la extinderea abordării omnichannel şi la simplificarea interacţiunilor de cumpărare oriunde au loc, în magazine fizice sau digitale. Prin integrarea într-o singură platformă a sistemelor şi soluţiilor de transport utilizate, comercianţii au putut să asigure o experienţă unitară pe tot parcursul procesului de cumpărare, de la primul click către site, până la livrarea propriu-zisă şi dincolo de ea.
În cei 5 ani de la lansare, Platforma Postis a adus numeroase inovaţii tehnologice şi a adăugat în premieră pe piaţa românească instrumente menite să simplifice şi să eficientizeze procesele de livrare şi să îmbunătăţească experienţa oferită cumpărătorilor finali. Dintre acestea, amintim:
• Postis CX Tracker, instrument prin care clienţii finali pot acorda feedback companiilor de la care au făcut cumpărături imediat după livrarea comenzii. Prin formulare de rating, feedback şi NPS (Net Promoter Score), retailerii află în timp real ce e important pentru cumpărătorii lor şi care sunt zonele care trebuie îmbunătăţite în procesele lor de livrare;
• Parcely by Postis, prima aplicaţie de urmărire în timp real a livrării tuturor comenzilor, indiferent de comerciant şi de firma de curierat, destinată cumpărătorilor din România şi în curând, din alte ţări europene;
• Lansarea Click-to-Door, un concept revoluţionar de integrare a proceselor logistice şi de livrare. Pe baza acestuia, Postis a realizat în 2021 primul raport amănunţit dedicat pieţei de e-commerce, în care au fost analizate relaţiile de cauzalitate pe tot parcursul experienţei de cumpărare, de la prima interacţiune online cu comunicarea promoţională a retailerilor, continuând cu accesarea site-ului, vizualizarea informaţiilor despre produse, selecţia în coşul de cumpărături a opţiunilor de achiziţie şi livrare, până la livrarea coletului la uşa clientului şi interacţiunile de după;
• Postis Delivery Widget, instrument care se implementează în coşul de cumpărături al magazinului online pentru a le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a decide unde, când şi cum le sunt livrate comenzile. Prin diversificarea opţiunilor de livrare, retailerii pot să răspundă mai bine preferinţelor şi nevoilor specifice fiecărui client, îmbunătăţesc constant experienţa oferită şi pot creşte rata de conversie şi loialitatea faţă de brand;
• Postis Driver App, aplicaţie mobilă pentru dispecerizarea şi managementul comenzilor direct pe telefonul şoferilor, dedicată companiilor care au flote de vehicule proprii şi doresc să le integreze cu restul soluţiilor de livrare utilizate pentru un management unitar, eficient şi predictibil.
Postis a devenit una dintre cele mai importante şi avansate platforme IT specializate în logistică şi livrări last-mile din Europa, fiind prezentă şi asigurând servicii de optimizare a livrărilor în Europa Centrală şi de Est, Europa de Sud-Est, Regiunea Balcanică şi Europa de Vest.
Extinderea rapidă a fost facilitată de încheierea de parteneriate strategice, atât cu clienţi locali şi internaţionali precum Auchan, Carrefour, Cărtureşti, Intersport, Cora Hypermarche, Elefant, Flanco, IKEA, Mathaus, Nala Cosmetics, Noriel, Romstal, Secom, Vivre etc., cât şi cu parteneri de business şi tehnologie, dintre care amintim Axes Software, BaseLinker, ContentSpeed, DSV, Gebruder Weiss, Innobyte, Pluriva, Point Logistix, Teamshare, VTEX, Wizrom, şi mulţi alţii, subliniază sursa citată.
"În urmă cu 5 ani, ne-am asumat misiunea ambiţioasă de a redefini procesele de logistică şi de a le oferi companiilor control şi transparenţă pe segmentul de livrare şi post-livrare. Drumul nu a fost uşor, însă având încredere că ceea ce ne-am propus va rezolva nişte probleme reale de business şi va face munca şi viaţa transportatorilor, retailerilor şi a clienţilor lor mai bune, am reuşit. Alături de clienţii şi partenerii noştri, am deschis noi drumuri, am adus în piaţă un nou mod de a gândi şi, prin puterea tehnologiilor Postis, am contribuit la modernizarea şi transformarea a trei industrii foarte importante: transport, logistică şi retail. Vom continua să inovăm, să aducem noi instrumente avansate şi să aducem eficienţă, transparenţă şi control în business-ul clienţilor noştri, în România şi peste tot în lume", spune Mircea Stan, CEO şi fondator al Postis.
În prezent, Postis asigură:
• un catalog cu peste 200 de curieri, livratori şi transportatori, pentru toate tipologiile de produse şi experienţe de client, facilitând livrări în şi din peste 25 ţări; mai mult, 40% din venituri provin din procesarea livrărilor către şi din alte teritorii decât România;
• servicii de automatizare, optimizare şi management al livrărilor pentru peste 200 de clienţi, atât medii şi mari, locali şi internaţionali;
• creşteri constante ale business-ului timp de 5 ani consecutivi, ajungând la finalul anului 2021 la 1 milion de euro venituri recurente.
Compania are sediul central în Bucureşti, un birou regional în Wroc³aw, Polonia şi, până la finalul anului, îl va deschide pe cel de-al doilea în Germania, se mai arată în comunicat.