Un birou anti-monopol din provincia chineză Jiangsu a amendat producătorul auto "Mercedes-Benz", divizia de lux a companiei germane "Daimler" AG, cu 350 de milioane de yuani (aproape 57 de milioane de dolari) pentru practici anticoncurenţiale, transmite Reuters.
Conform autorităţii, "Mercedes-Benz" a făcut presiuni asupra dealerilor pentru stabilirea de preţuri minime la vânzarea unor maşini şi piese de schimb ale companiei, lansând totodată "avertismente" la adresa celor care nu au respectat aceste indicaţii.
"Investigaţia a arătat că Mercedes-Benz şi dealerii săi din Jiangsu au încheiat acorduri de monopol pentru stabilirea celor mai mici preţuri la vânzarea modelelor E-Class, S-Class şi a unor piese de schimb", a informat autoritatea din Jiangsu, adăugând că unii dealeri "Mercedes" au fost amendaţi cu 7,7 milioane de yuani.
Purtătorul de cuvânt al subsidiarei chineze a "Daimler", Senol Bayrak, a refuzat să facă vreo declaraţie pe marginea acestei situaţii.
În 2014, compania "Daimler" a fost găsită vinovată de manipularea preţurilor pieselor de schimb. Conform autorităţilor din Jiangsu, preţurile acestora erau atât de mari încât, dacă un client ar fi achiziţionat toate componentele care formează un automobil Mercedes C-class, costul ar fi fost echivalent cu cel pentru cumpărarea a 12 vehicule. Anul trecut, autorităţile de la Beijing au amendat pentru prima dată producătorii auto străini pentru fixarea preţurilor (cartel). Subsidiarele din China ale companiei germane "Volkswagen" AG şi grupului italo-american "Fiat Chrysler Automobiles" NV au primit o amendă combinată de 46 de milioane de dolari.
În opinia analiştilor, producătorii auto au o influenţă mult prea mare asupra dealerilor şi furnizorilor de piese auto din China, ceea ce le permite să controleze preţurile, iar această practică încalcă normele de concurenţă.
Vânzările "Mercedes-Benz" au crescut cu 16% în martie, la 183.467 vehicule, acesta fiind cel mai important avans lunar din istoria companiei germane.