"Praktiker" AG, al doilea distribuitor german de materiale de construcţii şi amenajări interioare, raportează o creştere de 28% a câştigurilor sale în trimestrul al doilea din acest an, datorită sporirii vânzărilor magazinelor noi din Europa de Est. Totodată, compania s-a redresat şi pe plan intern.
Profitul net al "Praktiker" a însumat 45,2 milioane de euro (57 milioane de dolari) în trimestrul al doilea din 2006, comparativ cu 35,4 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2005. Piaţa estima un profit de numai 41,6 milioane de euro. Vânzările companiei au crescut cu 7,5%, la 888,3 milioane de euro. În Germania, livrările societăţii au crescut cu 5,8%, după ce aceasta a închis unele centre comerciale. În plus, compania a aplicat reduceri de preţuri în magazinele sale, ca urmare a concurenţei puternice de pe piaţa pe care activează.
"Praktiker" a realizat în afara Germaniei 26% din vânzările totale, faţă de 25% anul trecut.
"< Praktiker > îşi va continua expansiunea în estul Europei", au declarat oficialii companiei. Aceştia plănuiesc să cheltuiască 90 de milioane de euro în acest an, în vederea deschiderii a 11 centre comerciale în estul Europei. Expansiunea în ţări precum Bulgaria şi România a determinat, în 2005, creşterea cu 3,4% a vânzărilor companiei "Praktiker".