Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice (SORMA) precizează, în legătură cu studiul Societăţii Academice Române, intitulat "În căutarea unei alternative", precum şi cu luările de poziţie ale doamnei Alina Mungiu-Pippidi, că există, într-adevăr, diferenţe semnificative între rezultatele sondajelor pe teme electorale publicate de unele institute de cercetare membre ale SORMA. Pentru identificarea surselor acestor diferenţe, un colectiv de specialişti desemnat de Consiliul Director va realiza, în perioada următoare, o analiză tehnică asupra metodologiilor utilizate. De asemenea, încercarea de a pune în relaţie rezultatele sondajelor cu persoanele responsabile sau cu situaţia financiară a institutelor de cercetare este neavenită, corectitudinea acestor rezultate fiind o problemă exclusiv tehnică, consideră SORMA.
Comunicatul de presă al Societăţii Române de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice mai informează: "SORMA a luat atitudine şi a sesizat Curtea de Conturi atunci cînd au existat indicii serioase legate de atribuirea fără respectarea condiţiilor legale de atribuire a lucrărilor de cercetare cu finanţare publică. În măsura în care SAR deţine informaţii referitoare la alte situaţii, este rugată să le facă publice. În caz contrar, aserţiunea că < ...aceste institute au obţinut contracte fără licitaţie, ceea ce a dus la dominaţia lor pe piaţă > are caracter calomnios".
SORMA afirmă şi că aprecierea generală referitoare la "absenţa unor personalităţi de marcă în profesiunea sondării opiniei publice, cu un trecut nepătat şi recunoaştere internaţională" este cel puţin incorectă, mai ales atunci cînd apare într-un raport care conţine erori de aritmetică elementară. Societatea de marketing poate să pună la dispoziţia celor interesaţi o listă a proiectelor internaţionale la care au participat, uneori în calitate de coordonatori, membri ai SORMA.