Preţurile bunurilor de larg consum au crescut în medie cu 19,3% în cel de-al doilea trimestru al anului 2023

E.M.
Macroeconomie / 4 septembrie 2023

Preţurile bunurilor de larg consum au crescut în medie cu 19,3% în cel de-al doilea trimestru al anului 2023

Vânzările de FMCG din România au crescut cu 17,3% în termeni valorici faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, arată un comunicat de presă remis Redacţiei.

Potrivit comunicatului, la nivel European, piaţa de FMCG a evoluat similar cu România în ultimele 12 luni. Cu o medie a creşterii valorice europene de +9,2%, volumele au scăzut cu -2,3%, iar preţurile s-au mărit cu +11,5%. Comparativ cu ţările din Estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creştere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creştere de +22,8%, Kazakhstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) şi Bulgaria (+19,3%).

Vânzările de FMCG din România au crescut cu 17,3% în termeni valorici faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Al doilea trimestru al anului este marcat şi de o diminuare a scăderii volumelor ce a caracterizat ultimele trimestre (-2,0% in Q2 2023, faţă de -4,6% în Q1 2023), dar şi de o domolire a creşterii preţurilor (+19,3% in Q2 2023, fata de +23,1% in Q1 2023).

Consumatorii au devenit mult mai calculaţi în ceea ce priveşte cheltuielile şi cumpără mai puţin sau caută mai des preţurile mici ale mărcilor private, ale magazinelor de discount sau ale produselor la promoţie, după mai mult de 4 trimestre consecutive de inflaţie, se mai arată în comunicat.

Toate macro-categoriile de produse înregistrează creşteri valorice însemnate în prima jumătate a anului. Cea mai mare creştere este cea a categoriei de produse alimentare (+19,7%), care reprezintă mai mult de jumătate din totalul coşului de cumpărături din piaţa bunurilor de larg consum din România, urmata de categoria băuturilor non-alcoolice, care au înregistrat o creştere valorică de 17,5%. Produsele non-alimentare cresc în valoare cu 16,6%, în timp ce băuturile alcoolice cu doar 12,3%, datorită migrării unei parţi din consum spre HoReCa.

Consumatorii fac faţă inflaţiei prin îndreptarea către mărcile proprii ale retailerilor. Trendul ascendent al mărcilor private se menţine şi în Q2, când cota lor de piaţă a câştigat încă 0,7 puncte faţă de anul trecut, acest segment reprezentând acum 19,3% din totalul pieţei de larg consum din România.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb