• Comerţul electronic cu plata online prin card bancar - 68,5 milioane de euro
Numărul tranzacţiilor online cu cardul s-a dublat în prima jumătate a anului faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 1.195.000 de tranzacţii, potrivit datelor furnizate de "Romcard". În acest interval de timp, valoarea comerţului electronic cu plata online prin card bancar a atins suma de 68,5 milioane de euro, în creştere cu 60% faţă de prima jumătate a anului 2009.
În sistemul ePayment au fost procesate 1.137.000 de tranzacţii, la o valoare de 65,5 milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă.
Laurenţiu Ghenciu, Director de vânzări şi marketing al GECAD ePayment, a declarat: "Comerţul electronic cu plata online cu cardul îşi menţine şi în al doilea trimestru tendinţa ascendentă înregistrată în primele trei luni ale anului şi pe care preconizăm că o va păstra şi în următoarele luni. Dinamica volumelor şi a tranzacţiilor ne indică faptul că această industrie se maturizează, atât din perspectiva comercianţilor, care implementează acest tip de plată în magazinele lor, cât şi din cea a cumpărătorilor, care încep să plăteas-că online tot mai frecvent, pentru produse şi servicii din ce în ce mai diverse".
În prima jumătate a acestui an, valoarea medie a unei tranzacţii online a fost de 57 de euro, în scădere faţă de primele şase luni din 2009, când valoarea medie a fost de 76 de euro, datorită intrării unor noi jucători, cu produse şi servicii cu valori mai mici.
Topul celor mai comercializate produse în sistemul ePayment s-a menţinut constant atât în primul, cât şi în cel de-al doilea trimestru: telecom, turism, servicii, plata utilităţilor, etail şi divertisment. Faţă de primele şase luni din 2009, în prima jumătate a lui 2010 numărul tranzacţiilor procesate pe categorii de produse a crescut după cum urmează: cu 180% în turism, cu 210% în telecom şi cu 175% în plata utilităţilor.
"Turismul, telecomul şi plata utilităţilor rămân domenii cheie pentru comerţul online cu card bancar, dar, în continuare, ne aşteptăm la evoluţii pozitive şi în servicii, divertis-ment, etail şi chiar şi la apariţia unor jucători noi, din industrii mai puţin familiarizate cu această modalitate de plată. Cumpărătorii devin tot mai atenţi la raportul calitate-preţ, iar companiile sunt din ce în ce mai preocupate atât de reducerea costurilor, cât şi de gradul de satisfacţie a clienţilor lor", a mai adăugat Laurenţiu Ghenciu.