Revizuirea normelor privind protecţia consumatorilor, cum ar fi, ce informaţii trebuie să primească consumatorul înainte de cumpărare bunului, dreptul de retragere, garanţiile asociate bunurilor cumpărate şi multe altele au reprezentat pentru organizaţiile de consumatori, un real câştig, datorită perseverenţei cu care au solicitat în nenumărate rânduri armonizarea normelor privind protecţia consumatorilor la nivel european, arată un comunicat remis redacţiei.
Noua directivă va stabili informaţiile care ar trebui să fie trecute în contracte, în cât timp un vânzător trebuie să livreze un bun, drepturile consumatorului în cazul achiziţionări unui produs defect. Această nouă directivă va include, de asemenea, o listă a clauzelor contractuale care ar trebui să fie tratate ca fiind abuzive pe întreg teritoriul UE.
"Riscul de scădere a protecţiei consumatorilor în multe aspecte ale vieţi de zi cu zi este mare, cu toate acestea, suntem uşuraţi să vedem cum Parlamentul european începe să se orienteze şi asupra acestor aspecte, cum ar fi, vânzarea la distanţă, eliminarea barierelor pentru afaceri şi mai mult îmbunătăţirea directivei privind protecţia consumatorilor. a precizat Dl Costel Stanciu, preşedintele APC România.