Innova Project Consulting, autoare a "Celui mai bun Raport de Sustenabilitate din România", premiat în cadrul competiţiei 2016 Deloitte Green Frog Award, continuă şi în acest an organizarea de seminarii gratuite pentru raportarea non-financiară, în perioada ianuarie - martie 2019, potrivit unui comunicat al instituţiei remis, astăzi, Redacţiei noastre.
Întâlnirile, organizate la sediul companiilor, au o durată de trei ore şi îşi propun să aducă la cunoştinţă reprezentanţilor din organizaţii, care sunt cerinţele legislative pe care trebuie să le aibă în vedere în 2019 şi să îi ajute să înţeleagă etapele unui proces de raportare nefinanciară şi cum pot fi maximizate beneficiile acestuia.
Această iniţiativă vine în întâmpinarea mediului de business local, în contextul în care întreprinderile care sunt entităţi de interes public au obligaţia de a realiza rapoarte nefinanciare (sau de sustenabilitate), începând cu 2018, iar organizaţiile cu peste 500 de angajaţi din 2019.
Organizate încă din 2017 în companii din domenii diverse - precum petrol şi gaze, bancar sau retail, seminariile gratuite nu doar explică în amănunt reprezentanţilor companiilor care sunt cerinţele legislative, ci îi şi ajută să înţeleagă care sunt etapele unui proces de raportare şi standardele internaţionale ce pot fi utilizate. Toate aceste informaţii sunt oferite aplicat, discuţiile fiind făcute pe exemple concrete de rapoarte.
Trainerii, totodată fondatori ai Innova Project Consulting - Mihaela Croitoru şi Gaetano Casale, au o vastă experienţă în domeniul gestionării afacerilor şi elaborarea strategiilor de dezvoltare durabilă. Dintre organizaţiile în care cei doi şi-au adus expertiza, se numără OMV Petrom, Salrom S.A., Oltchim S.A. şi Siveco România.
"Un număr foarte mic de companii respectă legislaţia şi publică rapoarte sau declaraţii nefinanciare. În acelaşi timp, marea majoritate a celor care se conformează nu o respectă în totalitate. Din acest motiv, beneficiarii - stakeholderii organizaţiilor nu primesc informaţii cu adevărat utile despre companie, care să îi ajute să înţeleagă performanţa reală a acesteia. Încă din 2017, seminariile sunt foarte bine primite, participanţii având astfel prilejul să înţeleagă cât de complex este un proces de raportare, dar mai ales care sunt avantajele aduse de realizarea lor", declară Gaetano Casale, asociat şi director Innova Project Consulting - unul dintre cei mai experimentaţi consultanţi din România în domeniul dezvoltării durabile.
În calitate de furnizor autorizat de către Autoritatea Naţională pentru Calificări, Innova Project Consulting are totodată posibilitatea de a organiza şi cursuri de perfecţionare pentru postul de Manager Responsabilitate Socială.
La finalul acestui curs ce are o durată de 40 de ore, participanţii care susţin examenul de absolvire dobândesc şi un certificat - recunoscut atât de către Ministerul Muncii, cât şi de către cel al Educaţiei.
"Având în vedere complexitatea procesului de raportare şi faptul că aceasta relevă performanţa socială, economică şi de mediu a unei companii, este important ca la seminariile noastre să participe reprezentanţi din toate departamentele. De asemenea, prin participarea la seminar, persoanele din managementul organizaţiilor pot înţelege mai bine atât în ce constă un proces de raportare cât, mai ales, cum să aloce mai bine resursele umane, financiare şi de timp", adaugă Mihaela Croitoru, asociat şi director Innova Project Consulting şi consultant cu experienţă în gestionarea afacerilor, elaborarea şi implementarea strategiilor de dezvoltare.
Din portofoliul companiei de consultanţă şi de formare fac parte organizaţii importante din România, din sectoare precum cel bancar, minier, petrol şi gaze, it&c, farmaceutic, retail, alimentaţie şi jocuri de noroc - dintre care pot fi enumerate OMV Petrom, Oltchim, Salrom, Siveco, GSK Romania, Auchan, Smithfield, Dedeman, Garanti Bank, CEC Bank, Bancpost, Romgaz, Loteria Română.