"Procter & Gamble" Co. (P&G), cel mai mare producător mondial de bunuri de consum pentru gospodărie, ar putea înstrăina aproximativ 50% din brandurile sale, în următorii doi ani, respectiv va face disponibilizări în vederea redresării vânzărilor şi a realizării de economii.
Compania americană intenţionează să vândă 90-100 de branduri ale căror vânzări au scăzut în ultimii trei ani.
Conform anunţului făcut de P&G, cele 70-80 de branduri de bază pe care se va concentra compania au adus 90% din vânzări în ultimii trei ani, respectiv peste 95% din profit. P&G arată că 23 dintre aceste branduri au adus vânzări cuprinse între 1 şi 10 miliarde de dolari în intervalul amintit.
P&G nu a specificat la care branduri vrea să renunţe sau care sunt cele pe care le va păstra. Însă, directorul executiv al companiei, A.G. Lafley, a declarat, citat de Reuters, că segmentul produselor de îngrijire destinate familiei, femeilor şi copiilor va pierde mai puţine branduri decât celelalte activităţi. Lafley a mai spus că, în urma înstrăinării brandurilor, compania va pierde mai puţine locuri de muncă decât cele 10.000 eliminate în 2002.
Conform analiştilor "Sanford Bernstein", primele 80 de branduri (de top) ale P&G au generat vânzări de aproape 84,1 miliarde dolari în 2013, iar restul de aproximativ 100 - de numai 2,4 miliarde de dolari.
P&G a căutat să-şi diminueze cheltuielile prin raţionalizarea managementului, reducerea costurilor şi a posturilor în cadrul unui plan de restructurare pe cinci ani, anunţat în 2012.