Mărcile chineze reprezintă aproape o treime din piaţa auto a Rusiei, arată datele obţinute de Reuters, acest sector aratând mai mult decât oricare altul importanţa crescândă a Chinei pentru economia rusă, în urma exodului companiilor occidentale, transmite News.ro.
Noile vânzări de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare (LVC) au scăzut cu aproape 61% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, deoarece sancţiunile occidentale limitează accesul Rusiei la unele materiale, iar scăderea cererii şi preţurile ridicate împiedică şi mai mult dezvoltarea sectorului.
Dar vânzările de autoturisme chineze, între care Haval, Chery şi Geely, au crescut, ajungând la 16.138 de unităţi în noiembrie, aproape dublu faţă de 8.235 din ianuarie, în timp ce cota de piaţă a atins 31,3%, de la 9,6%, au arătat date de la agenţia rusă de analiză Autostat.
Vânzările de autoturisme noi şi vehicule utilitare noi din Rusia au fost de 46.403 în noiembrie, a declarat marţi Asociaţia Întreprinderilor Europene (AEB), iar vânzările ar trebui să ajungă la aproximativ 600.000 pentru anul acesta.
"Există o producţie mică de mărci de maşini occidentale şi puţine importuri, aşa că piaţa este împărţită între industria auto rusă şi cea chineză", a declarat analistul rus Vladimir Bespalov.
Maşinile ruseşti satisfac cererea la preţuri mai mici, până la aproximativ 1,5 milioane de ruble (23.961 de dolari), iar chinezii preiau, de asemenea, nişa vestică a preţurilor de peste 2,5 milioane de ruble.
Într-un caz cunoscut, o maşină chinezească devine una rusească. Piesele de motor livrate de compania chineză JAC, al cărei design, inginerie şi platformă sunt folosite pentru a reînvia Moskvich-ul din era sovietică, au fost clar vizibile la relansarea mărcii luna trecută.
Moskvich a spus că lucrează cu un partener străin, dar nu a spus care. JAC nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
Majoritatea producătorilor auto occidentali, care s-au luptat cu producătorii auto interni pentru cota de piaţă de când au început să construiască fabrici în Rusia, la începutul anilor 2000, şi-au încetat activitatea după ce Rusia a trimis zeci de mii de militari în Ucraina, în februarie.
Automobilul Moskvich este produs la o fabrică preluată de la producătorul francez Renault, în timp ce Nissan, Mercedes şi Ford se numără printre celelalte care au părăsit Rusia.
Dacă situaţia economică rămâne neschimbată, producătorii chinezi, inclusiv Moskvich, ar putea reprezenta aproximativ 35% din vânzările din Rusia anul viitor, a spus Bespalov, estimând că piaţa va reveni la 800.000 de unităţi.
În termeni monetari, cota ar putea depăşi 40% din ceea ce se aşteaptă ca va fi o piaţă de 1.500 de miliarde de ruble în 2023.
Volumele de vânzări ale Chinei în Rusia sunt nesemnificative în comparaţie cu piaţa sa internă, unde în noiembrie au fost de aproximativ 35 de ori mai mari decât în Rusia.
În primele 10 luni ale anului, Rusia a fost a şasea mare destinaţie de export pentru produse auto chinezeşti, care includ vehicule şi piese, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China, reprezentând 3,9%, practic neschimbat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.12.2022, 09:17)
Cred ca nemtii si francezii sunt in extaz,
slava
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.12.2022, 15:23)
Doar din Rusia ? Si din UE nu ?
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.12.2022, 18:02)
Dar cum, marea industrie rusa nu reuseste sa construiasca masini?
Semn de bunastare clar.
Tot rusul a visat sa conduca un Geely-belly.