Lipsa globală de semiconductori care a blocat industria auto timp de aproape doi ani dă semne de atenuare, cel puţin pentru moment, scrie Bloomberg, potrivit economedia.ro.
Mercedes Benz, Daimler Truck Holding şi BMW se numără printre constructorii de automobile care primesc acum suficiente componente de înaltă tehnologie pentru a produce la capacitate maximă, după ce s-au confruntat cu întreruperi paralizante timp de luni de zile.
Anunţul vine mai devreme decât au prezis companiile şi marchează un punct luminos pentru o industrie care se confruntă cu o economie în deteriorare şi cu inflaţia, gestionând în acelaşi timp o tranziţie istorică către producţia de vehicule electrice. Deşi producătorii au primit veşti bune, aceştia nu se declară încă victorioşi.
"Încă monitorizăm situaţia de la o săptămână la alta, dar până în prezent, practic la nivel mondial, nu am avut probleme în ceea ce priveşte producţia", a declarat Joerg Burzer, şeful departamentului de producţie şi de gestionare a lanţului de aprovizionare al Mercedes. Probleme de aprovizionare apar "ici şi colo", a spus el, "dar nimic în comparaţie cu ceea ce a fost anul trecut".
Chiar şi în condiţiile în care cererea de maşini a crescut, producătorii auto au fost nevoiţi să reducă producţia, deoarece fabricile din întreaga lume nu au putut să se aprovizioneze cu suficiente cipuri esenţiale pentru vehiculele tot mai informatizate. Întreruperile au fost atât de grave încât producţia globală de autoturisme abia dacă a dat semne de revenire la nivelurile de dinaintea pandemiei.
Pe măsură ce oferta de cipuri se îmbunătăţeşte, constructorii de automobile lucrează la reducerea comenzilor în aşteptare, iar preocupările se îndreaptă spre modul în care va rezista cererea consumatorilor, pe fondul accelerării inflaţiei şi al creşterii ratelor dobânzilor.