Cooperativele parte din programul Grădina Noastră au livrat în magazinele Carrefour peste 60 milioane de unităţi de fructe şi legume, în perioada 2023-2024. Carrefour continuă să sprijine agricultura locală, contribuind la dezvoltarea comunităţilor rurale din România. Această tendinţă de a cumpăra produse locale se poate observa şi din studiul Carrefour, desfăşurat cu Ipsos Research, care arată că românii şi spaniolii aleg produsele alimentare în funcţie de provenienţa lor, iar consumatorilor francezi li se pare importantă şi grija retailerilor faţă de producătorii parteneri.
"Este esenţial să colaborăm cu producători diversificaţi din întreaga ţară, pentru a asigura un sortiment variat de produse proaspete, care să ofere atât un gust excelent, cât şi o calitate nutritivă ridicată. Ne angajăm să extindem continuu portofoliul nostru de furnizori locali, în special pe segmentul de produse proaspete, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienţilor noştri. În prezent, lucrăm cu peste 600 de producători ultra-locali, care livrează în magazinele Carrefour dintr-o rază de până la 50 km. Acest lucru ne permite să oferim clienţilor produse proaspete chiar şi la doar 6 ore de la recoltare", a declarat Jagoda Zientara, Carrefour România.
Astfel, compania colaborează, în prezent, cu 28 de cooperative pentru legume proaspete dintre care zece cultivă şi livrează exclusiv pentru Carrefour. Acestea sunt Grădina Noastră din Vărăşti, Zărand, Însurăţei, Brezoaele, Fierbinţi, Beiuş, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huşi şi Voineşti şi împreună reunesc peste 340 de fermieri.
În topul cooperativelor care au livrat cele mai multe cantităţi de fructe şi legume se numără Cooperativa Grădina Noastră din Vărăşti (30 milioane de unităţi de legume), iar la polul opus se află Cooperativa Grădina Noastră din Fierbinţi (95.000 de unităţi de varză, ardeioase, vinete, dovlecei, ţelină).
În perioada 2023/2024, cooperativele din România au înregistrat vânzări impresionante pentru top cinci produse, incluzând pepene verde, cartofi noi albi, varză albă, pătrunjel verde şi castraveţi cornichon.
Printre producătorii ultra-locali, cei aflaţi la o distanţă de maximum 50 de km de magazinele Carrefour, cel mai mic a fost producătorul Vaida Narcis din Vrancea, care a livrat 1.478 de bucăţi de sparanghel verde, în valoare de 21.103 lei. Pe de altă parte, cel mai mare producător ultra-local, Marin Hagiu din Adunaţii Copăceni, a avut o performanţă remarcabilă, livrând 6,3 milioane de unităţi de legume, alături de 102.172 kg de fructe şi legume, cu o valoare totală de 9,9 milioane lei.
Carrefour România este retailerul cu cea mai extinsă reţea de producători locali şi ultra-locali, cu aproximativ 1.450 de furnizori parteneri. Dintre aceştia, peste 600 sunt ultra-locali.
La ce sunt atenţi românii, spaniolii şi francezii atunci când fac cumpărăturile din Carrefour
În studiul Ipsos Research x Carrefour, printre primele trei criterii atunci când aleg produsele alimentare se numără:
În România: provenienţa românească, producţia locală a acestora, conţinutul echilibrat;
: provenienţa franceză, remuneraţia echitabilă pentru producători, producţia locală a acestora;
În Spania: provenienţa spaniolă, producţia locală a acestora, conţinutul echilibrat.
În acelaşi studiu se mai menţionează şi faptul că:
66% dintre români îşi doresc produse fără pesticide şi 61% şi le doresc fără antibiotice
55% dintre francezi îşi doresc produsele fără pesticide şi 59% şi le doresc fără antibiotice
58% dintre spanioli îşi doresc produsele fără pesticide şi 59% şi le doresc fără antibiotic