Schimbările din industria auto sunt resimţite din plin de marii producători. Trecerea către automobilele mai prietenoase cu mediul nu este una foarte comodă. Directorul general al grupului auto Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că presiunea exercitată din exterior asupra producătorilor de automobile pentru a accelera trecerea la vehicule electrice ar putea ameninţa locurile de muncă şi calitatea vehiculelor, deoarece producătorii au probleme cu costurile mai mari generate de producţia de vehicule electrice. Guvernele şi investitorii doresc ca producătorii de maşini să accelereze tranziţia la vehiculele electrice, dar costurile sunt "dincolo de limitele" a ceea ce poate susţine industria auto, a spus Tavares la o conferinţă organizată de Reuters: "Ceea ce s-a decis este să se impună industriei de automobile o electrificare care generază costuri mai mari cu 50% faţă de un vehicul convenţional. Nu putem transfera 50% din costurile suplimentare pe seama consumatorul final, deoarece majoritatea consumatorilor din clasa de mijloc nu vor putea plăti". Acesta a adăugat că producătorii de automobile ar putea percepe preţuri mai mari şi ar putea vinde mai puţine maşini sau ar putea accepta marje de profit mai mici, însă ambele variante duc la restructurări de personal. Directorul Stellantis a mai spus că producătorii auto au nevoie de timp pentru a testa şi a se asigura că noua tehnologie va funcţiona. Presiunea pentru accelerarea acestui proces "va fi contraproductivă. Va duce la probleme de calitate. Va duce la tot felul de probleme", a spus Tavares, fost director adjunct la Renault.
La fel ca şi alţi producători de automobile care obţin profituri din vânzarea de vehicule cu combustie internă, Stellantis este supus la presiuni din partea producătorului de vehicule electrice Tesla şi a altor startupuri de vehicule electrice, cum ar fi Rivian. Companiile producătoare de vehicule electrice sunt mult mai mici decât constructori auto generalişti după numărul de vehicule vândute şi numărul locurilor de muncă. Cu toate acestea, investitorii au evaluat Tesla şi Rivian la un nivel mult mai mare decât Stellantis, proprietarului SUV-urilor Jeep şi al camionetelor Ram. Această presiune a investitorilor este agravată şi de politicile guvernamentale care vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.12.2021, 11:51)
Au fost comozi, puteau sa testeze si sa adapteze noile tehnologii de ani de zile.