The Duckhorn Portfolio Inc., companie americană care produce şi distribuie vinuri de lux în America de Nord, şi-a publicat ieri termenii ofertei publice iniţiale (IPO), informând că are în plan să atragă 300 de milioane de dolari prin vânzarea a 20 de milioane de titluri, la un preţ cuprins între 14 şi 16 dolari fiecare. Preţul final al ofertei este aşteptat săptămâna viitoare, conform renaissancecapital.com.
La un preţ de la mijlocul gamei propuse, Duckhorn Portfolio, companie cu sediul în St. Helena, California, ar avea o valoare de piaţă de 1,8 miliarde de dolari. Compania are în plan să îşi listeze acţiunile la Bursa din New York (NYSE), sub simbolul "NAPA". De IPO-ul său se ocupă JPMorgan Chase & Co., Credit Suisse şi Jefferies.
Duckhorn produce şi vinde un portofoliu de vinuri de lux în toate cele 50 de state americane şi în peste 50 de ţări din lume. Printre brandurile sale se numără Duckhorn Vineyards, Decoy, Kosta Browne, Goldeneye, Paraduxx, Calera, Migration, Canvasback, Greenwing şi Postmark. Compania operează opt crame de ultimă generaţie şi 22 de podgorii cultivate în mod durabil, care se întind pe un total de 843 acri (un acru = 0,40 hectare).
The Duckhorn Portfolio a luat fiinţă în 1976, iar în anul fiscal încheiat în 31 ianuarie 2021 a consemnat vânzări de 296 de milioane de dolari.
Potrivit furnizorului de date şi analize IRI, The Duckhorn Portfolio a fost, în cele 12 luni încheiate în 4 octombrie 2020, cel mai mare furnizor de vinuri de lux de tip pur din SUA, respectiv al unsprezecelea după valoarea vânzărilor totale. Duckhorn a primit finanţare de cel puţin 536 de milioane de dolari de la investitori, printre care firma de private equity TSG Consumer Partners.