Producătorul auto german "Daimler" AG anunţă declinul profitului său net cu 29% în ultimul trimestru din 2014, ca urmare a constituirii de provizioane de 600 de milioane de euro pentru potenţiale costuri legale, în urma unei investigaţii antitrust derulate, Uniunea Europeană.
În perioada octombrie-decembrie 2014, profitul net al companiei a ajuns la 1,187 miliarde euro, de la 1,676 miliarde euro în ultimele trei luni din 2013. Profitul operaţional a crescut la 2,82 miliarde dolari, de la 2,56 miliarde, depăşind cifra estimată de analişti: 2,61 miliarde euro.
În intervalul menţionat, vânzările "Daimler" au sporit cu 11%, la 35,749 miliarde euro.
Pe întregul an trecut, câştigul companiei, care deţine brandul de lux Mercedes-Benz, a însumat 7,29 miliarde euro, cu 16% mai puţin decât în 2013, an în care "Daimler" a avut un venit special din vânzarea deţinerii sale la compania aerospaţială EADS. Câştigul operaţional pe 2014 a sporit la 10,8 miliarde euro, de la 8 miliarde în 2013.
"Daimler" a decis să majoreze dividendul la 2,45 euro/acţiune, de la 2,25 euro în anul anterior.