Compania americană "Facebook" a raportat, pentru primul trimestru financiar, venituri de peste opt miliarde de dolari, cu 49% mai mari faţă de primul trimestru al anului 2016.
Profitul net al reţelei de socializare online este de peste trei miliarde de dolari, în creştere cu 76% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, scrie The Verge.
De asemenea, reţeaua de socializare are, acum, 1,94 miliarde de utilizatori activi lunar (aproape un sfert din populaţia lumii), cu 17% mai mult decât în primul trimestru al anului 2016. În prezent, populaţia mondială este estimată la 7,5 miliarde.
Conducerea "Facebook" a declarat, după publicarea rezultatelor financiare, că se aşteaptă ca avansul veniturilor să se reducă "în mod semnificativ" după ce va înceta să crească frecvenţa spoturilor publicitare în feed-ul de noutăţi publicate pe reţea, în cursul acestui an. "Facebook" urmăreşte, prin reducerea spoturilor, să evite îndepărtarea utilizatorilor de această reţea de socializare.
Directorul executiv al "Facebook", Sheryl Sandberg, a declarat că reţeaua de socializare se concentrează mai mult pe îmbunătăţirea calităţii anunţurilor, decât pe cantitate, respectiv pe direcţionarea mesajelor astfel încât să le facă mai valoroase. Sheryl Sandberg a afirmat: "Urmărim cu atenţie impactul anunţurilor asupra experienţei utilizatorilor".
Analiştii sunt atenţi acum la alte servicii deţinute de "Facebook", precum "Instagram", "Messenger" şi "WhatsApp", în condiţiile în care principala afacere a companiei se maturizează, precizează CNN.
"WhatsApp" şi "Messenger" au, fiecare, câte un miliard de utilizatori, iar "Instagram" - peste 700 de milioane.
În ultimii ani, "Facebook" a depins de reţeaua sa de socializare, considerată "o maşină de publicitate mobilă", pentru finanţarea de investiţii în alte domenii, care sunt mult mai puţin dezvoltate ca entităţi separate. Compania şi-a desprins instrumentul de chat - "Messenger" - ca aplicaţie separată în 2014, iar în acest an a început să testeze publicitatea pe aceasta, alături de alte funcţii care le permit companiilor să ajungă la consumatori.
"WhatsApp", care a fost cumpărat de "Facebook" în acelaşi an, pentru 22 de miliarde de dolari, nu a început încă să câştige bani din publicitate sau funcţii speciale.
Directorul executiv al "Facebook", Mark Zuckerberg, a dublat investiţiile în conţinutul video al reţelei, prezicând că fluxul de noutăţi va fi în mare parte video. "Facebook" a făcut oferte pentru mai multe videoclipuri premium pe site-ul său, plănuind să obţină profit din afişarea reclamelor în conţinutul video, ceea ce îi va spori veniturile, dar cu marje reduse.
Reţeaua de socializare a promovat, de asemenea, o funcţie pe site-ul său, care le permite utilizatorilor să difuzeze videoclipuri live, dar care a fost folosită în moduri pe care "Facebook" nu le-a anticipat: au fost transmise în direct crime şi sinucideri. În urma criticilor generate de aceste situaţii, Mark Zuckerberg a declarat că "Facebook" va angaja 3.000 de persoane pentru monitorizarea videoclipurilor din întreaga lume şi pentru prevenirea cazurilor de violenţă.
Critica privind modul în care compania administrează serviciul său "live" vine ca o completare la o altă criză: proliferarea informaţiilor false pe Facebook. Sheryl Sandberg a declarat că "Facebook" lucrează la soluţii pentru stoparea fenomenului, colaborând în acest sens cu jurnalişti.