Profitul ING Bank a scăzut cu 17% în al doilea trimestru

J.P.
Comunicate de presă / 17 august 2020

Profitul ING Bank a scăzut cu 17% în al doilea trimestru

ING Bank România anunţă că în al doilea trimestru din acest an, profitul brut a scăzut cu 18% comparativ cu anul trecut, la 369 de milioane de lei, în timp ce profitul net s-a redus cu 17%, ajungând la 320 de milioane de lei. Potrivit băncii, veniturile totale au înregistrat o creştere de 4%, ajungând la 1,05 de miliarde de lei, conform unui comunicat trimis redacţiei.

Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România: "În al doilea trimestru, marcat de impactul crizei COVID-19, priorităţile noastre s-au axat pe sănătatea şi siguranţa colegilor noştri şi, în egală măsură, pe sprijinul acordat clienţilor. În primă instanţă, am crescut ponderea de lucru de acasă la peste 95% pentru angajaţii din sediul central al băncii, am activat scenariile de continuitate a afacerilor şi am implementat măsuri pentru un mediu de lucru sigur în agenţiile ING. Apoi, eforturile noastre s-au concentrat asupra procesării a peste 32.000 de solicitări de amânare a plăţii ratelor la credite, iar rata de aprobare a fost de 95%. Echipa Business Banking şi-a dedicat toate forţele pentru implementarea programului IMM Invest, în cadrul căruia am primit 6.300 de cereri de finanţare. În paralel, colegii din call center au răspuns la 568.000 de solicitări din partea clienţilor în al doilea trimestru, ceea ce reprezintă o creştere de 20% a numărului de apeluri comparativ cu media lunară din anul 2019.

În aceste vremuri fără precedent, am lucrat intens alături de colegii noştri din ţară şi am colaborat cu instituţiile statului şi cu clienţii noştri pentru a depăşi împreună această perioadă. Ne luăm în serios rolul de cetăţean responsabil al societăţii şi am contribuit prin multiple acţiuni de CSR la combaterea efectelor negative ale crizei sanitare. Astfel, am donat peste trei milioane de lei, împreună cu colegii noştri din ING Tech România".

Rezultate financiare

Veniturile totale au înregistrat o creştere de 4%, ajungând la 1,05 de miliarde de lei.

Portofoliul de credite a ajuns la valoarea totală de 27,9 de miliarde de lei, înregistrând o creştere de 2%. Creditarea pentru persoane fizice a crescut mai rapid decât în cazul companiilor, ajungând la o pondere de 61% din întregul portofoliu.

Portofoliul de depozite a ajuns la o valoare totală de 41 de miliarde de lei, înregistrând o majorare de 24%, în contextul în care clienţii au fost vizibil mai preocupaţi de soluţiile de economisire. La ora actuală, peste 36% dintre clienţii ING persoane fizice au un cont de economii.

Costurile operaţionale au fost în creştere cu 6% faţă de anul trecut, ajungând la 479 de milioane de lei, în special ca urmare a creşterii numărului de salariaţi şi a fondului de salarii. Costurile cu provizioanele au crescut în acest semestrul cu 94%, la 200 de milioane de lei, în anticiparea efectelor economice negative ale crizei sanitare, având în vedere contextul nefavorabil din anumite sectoare economice şi creşterea ratei şomajului. Deocamdată, rata creditelor neperformante a rămas la un nivel scăzut, de 4%.

Creşterea semnificativă a depozitelor a fost influenţată şi de majorarea cu 10%, depăşind astfel pragul de un milion.

Profitul brut a scăzut cu 18% comparativ cu anul trecut, la 369 de milioane de lei, în timp ce profitul net s-a redus cu 17%, ajungând la 320 de milioane de lei.

Măsuri adresate angajaţilor şi clienţilor

Al doilea trimestru al anului a fost marcat de măsurile imediate întreprinse de ING Bank România pentru a-şi sprijini angajaţii, clienţii şi comunitatea.

ING Bank România a implementat rapid schema de amânare a plăţii ratelor la credite şi s-a ocupat de analiza solicitărilor primite de la persoane fizice şi companii în cea mai mare parte a trimestrului al doilea. 95% din cererile de amânare a plăţii ratelor au fost aprobate atât pentru clienţi persoane fizice (29.100 de solicitări aprobate pentru persoane fizice), cât şi pentru companii (1.400 de solicitări aprobate pentru IMM-uri).

Programul Banometru, susţinut de ING şi implementat de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare din anul 2016, a lansat în această vară programul online intensiv de educaţie financiară - Bootcamp Banometru - accesat de 4.000 de români, dintre care 2.800 se confruntă cu dificultăţi în achitarea datoriilor sau au probleme financiare severe. Pentru extinderea numărului de beneficiari, Banometru a organizat un fond de finanţare, cu o valoare de 50.000 de euro, care a sprijinit 10 ONG-uri locale să ducă mai departe programul în comunităţile lor din întreaga ţară, pentru a-i ajuta pe beneficiari să depăşească problemele financiare.

IMM-urile au avut şi posibilitatea de a aplica în programul IMM Invest. Din cele 6.300 de solicitări primite, ING are în prezent 2.500 de aplicaţii de credite în diverse etape de aprobare. Suma totală aprobată până la finalul lunii iunie a ajuns la aproximativ 400 de milioane de lei. Aceasta creşte rapid pe măsură ce noi solicitări de credite sunt aprobate.

Pe lângă sprijinul financiar acordat, ING şi Startarium au oferit gratuit materiale educaţionale personalizate pentru a ajuta IMM-urile să depăşească această perioadă imprevizibilă. Astfel, pe platforma Startarium au fost publicate 60 de materiale educaţionale noi, accesate gratuit de peste 4.200 de antreprenori care au învăţat cum pot să îşi protejeze afacerea.

Costuri mai bune pentru clienţii ING persoane fizice

Pe lângă amânarea plăţii ratelor, ING şi-a revizuit structura de preţuri pentru a îmbunătăţi serviciile oferite clienţilor cu venituri recurente. În prim-plan este noul curs valutar preferenţial, extrem de avantajos, de care pot beneficia 24/7 cei peste un milion de clienţi care primesc veniturile într-un cont ING.

În această perioadă, ING a mai lansat o nouă ofertă pentru creditele ipotecare, pentru a ajuta clienţii să îşi planifice viitorul chiar şi într-un context imprevizibil, fără a-şi compromite sănătatea financiară. Oferta ING asigură protecţie în cazul posibilelor fluctuaţii de dobândă şi încurajează o contribuţie mai ridicată din partea clienţilor. Astfel, pentru un avans mai mare de 25% din valoarea proprietăţii, şi, deci, un grad de îndatorare redus, clienţii beneficiază de un discount de 0,5% la rata dobânzii. Opţiunea creditului ipotecar cu un avans de 15% din valoarea proprietăţii este în continuare disponibilă, cu o dobândă competitivă. Oferta este valabilă atât pentru creditul ipotecar clasic, cât şi pentru creditul 7FIX - cu o rată lunară fixă pentru primii şapte ani de contract. Lansată abia la începutul anului, opţiunea 7FIX este din ce în ce mai atractivă pentru clienţi.

Adopţie mai rapidă a soluţiilor digitale

"Adopţia tehnologiei în societate este accelerată în urma pandemiei şi observăm acest fapt şi în comportamentul clienţilor noştri. Ei au avut dintotdeauna o apetenţă mai ridicată pentru soluţii digitale, iar, în prezent, 64% dintre clienţii noştri utilizează exclusiv aplicaţia de mobil Home'Bank. Acum, observăm şi evoluţii specifice, determinate de criza sanitară. În perioada de izolare, 50.000 de clienţi au devenit noi utilizatori ai aplicaţiei mobile Home'Bank. De asemenea, am observat o creştere cu 27% a numărului de tranzacţii e-commerce, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019. Vom continua eforturile de dezvoltare a ofertei noastre digitale şi de îmbunătăţire continuă a aplicaţiei de mobile banking", a afirmat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Deşi ING a raportat constant creşteri în gradul de utilizare a canalelor digitale, perioada regimului de izolare a contribuit la intensificarea comportamentului digital. Pentru prima dată în România, volumul plăţilor cu cardul l-a depăşit pe cel al retragerilor de numerar de la ATM-uri.

Numărul clienţilor IMM care au început să folosească ING Business (platforma de internet banking omni-channel dedicată companiilor mici şi medii) a crescut cu 47% comparativ cu iunie 2019, în timp ce numărul tranzacţiilor s-a majorat cu 67% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. 11% din totalul tranzacţiilor din platformă sunt realizate de pe mobil.

Începând cu luna martie, 50.000 de clienţi şi-au activat contul de ING Home'Bank, în urma campaniei de comunicare #Stay@HomeBank, care a reamintit clienţilor cum pot înlocui un drum la bancă cu o operaţiune în aplicaţie. În prima jumătate a anului, cei un milion de clienţi activi Home'Bank s-au autentificat de peste 100 de milioane de ori în platformă.

Totodată, clienţii au accesat mai multe servicii şi produse prin Home'Bank. Aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate în aplicaţie, iar peste 50% din investiţiile în fonduri mutuale au fost realizate online.

Gradul de utilizare al ING Home'Bank are potenţial de creştere, în special în urma îmbunătăţirilor aduse aplicaţiei mobile, ţinând cont de feedback-ul clienţilor. Chiar şi în perioada stării de urgenţă, cu peste 95% dintre angajaţi lucrând de acasă, ING Bank România a continuat procesul de tranziţie către o tehnologie mobilă nativă. Aceasta va aduce o experienţă mai bună de utilizare printr-un meniu intuitiv, ce surprinde mai bine opţiunile disponibile în aplicaţie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb