ING România a obţinut în primul semestru al acestui an un profit net record de 278 milioane lei, cu 79% mai mare faţă de cel de anul trecut, susţinut în principal de vânzarea de acţiuni Visa, în al doilea trimestru al anului, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
Excluzând câştigurile din tranzacţia cu acţiunile Visa, profitul net al ING România a crescut cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la 177 milioane lei.
În prima jumătate a anului 2016, veniturile au crescut cu 39% faţă de S1 2015, ajungând la 675 milioane lei. Câştigul se datorează în principal vânzării acţiunilor Visa, dar şi creşterii continue a creditării. Excluzând impactul vânzării de acţiuni Visa, venitul total a înregistrat o creştere de 13%, ajungând la 552 milioane lei.
Costurile operaţionale s-au majorat până la 311 milioane lei, cu 13% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, preponderent în urma creşterii costurilor cu angajaţii, a costurilor de reglementare şi a investiţiilor în tehnologie şi marketing. Costurile de risc au crescut la 30 milioane lei, de la 22 milioane lei în prima jumătate a anului precedent, variaţia provenind din creşterea volumelor în activitatea de creditare. Rata creditelor neperformante a continuat să se îmbunătăţească, de la 5,5% în prima jumătate a lui 2015 la 3,9% în primele 6 luni ale acestui an.
"Pe parcursul primelor 6 luni din 2016, am câştigat aproximativ 71.000 clienţi activi noi şi creditarea a crescut cu aproape 30%. Ne concentrăm să facem serviciile bancare mai simple prin inovare, aşadar sunt încrezător că vom putea să oferim o experienţă bancară peste standard, în timp ce pregătim banca pentru provocările viitoare", a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.
Fondurile atrase s-au ridicat la 20,056 miliarde lei, la sfârşitul lunii iunie 2016, cu 26% mai mult faţă de 30 iunie 2015. Portofoliul de credite a înregistrat, de asemenea, o creştere de 29%, de la 12,652 miliarde lei, la 30 iunie 2015, la 16,293 miliarde lei la finele lui iunie 2016. Creşterea a fost determinată în principal de majorarea volumului de credite de nevoi personale şi ipotecare, dar şi de împrumuturile acordate IMM-urilor. Creditarea în lei a înregistrat o creştere de 55%, ajungând la 10,502 miliarde lei.
Cota de piaţă în creditare a ING Bank România s-a extins până la 7,1% în S1 2016 de la 5,4%, în aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, cota de piaţă în fonduri atrase s-a ridicat la 7,4% comparativ cu 6,5% în 2015, conform sursei citate.