Grupul elveţian "Swatch" AG, cel mai mare producător mondial de ceasuri, aşteaptă o relansare în a doua jumătate a anului după ce, în primele şase luni, profitul său net a scăzut cu 52%, transmite Reuters.
Confirmând o avertizare de profit lansată săptămâna trecută, "Swatch" a precizat că în primele şase luni ale acestui an profitul său net a scăzut cu 52%, la 263 milioane de franci (242 milioane de euro), în timp ce vânzările grupului s-au redus cu 11,4%, la 3,7 miliarde franci, conform Agerpres.
"Swatch Group se aşteaptă la o creştere clară în a doua jumătate a anului, comparativ cu semestrul al doilea mai slab din 2015 şi, în consecinţă, la un rezultat anual apropiat sau similar cu cel din anul precedent", a informat grupul elveţian într-un comunicat de presă.
În urmă cu o săptămână, "Swatch", producătorul ceasurilor Omega şi Tissot, i-a avertizat pe investitori că profitul său net semestrial va afişa o scădere de 50-60%, din cauza vânzărilor sale de pe o serie de pieţe cheie, precum Hong Kong şi Europa, iar acest avertisment a dus la scăderea acţiunilor grupului.
Cu 18 mărci de ceasuri, compania "Swatch" este prezentă pe toate segmentele, de la ceasurile de lux Breguet, la ceasurile de plastic Swatch, o strategie care în trecut a ajutat-o să facă faţă momentelor în care un anumit segment al pieţei era supus la presiuni.
Sectorul de orologerie, care a înregistrat o creştere spectaculoasă în pofida crizei financiare, a fost afectat puternic de campania anticorupţie demarată de Guvernul chinez la finele 2013, când a interzis cadourile extravagante, ceea ce a dus la scăderea vânzărilor de ceasuri de lux. La aceasta s-au adăugat manifestaţiile din Hong Kong care i-au alungat pe turiştii chinezi ce veneau la Hong Kong ca să cumpere produse de lux, deprecierea rublei, care a afectat puterea de cumpărare a clientelei ruseşti, precum şi atentatele din Paris şi Bruxelles, care au redus numărul de turişti.