"Gaz de France" SA, compania care dispune de cea mai mare reţea de distribuţie a gazelor naturale la nivel european, şi-a majorat cu 13% cîştigurile în prima jumătate a anului, în baza cererii sporite şi a preţurilor mari de pe piaţa de profil. Cîştigul net al societăţii a fost de 1,19 miliarde de euro (1,45 miliarde de dolari), comparativ cu 1,05 miliarde de euro în primele şase luni din 2004. Pentru întregul an, oficialii companiei anticipează profituri nete de peste 1,5 miliarde de euro. Profitul operaţional a crescut cu 3,6% în perioada analizată, la 1,8 miliarde de euro.
"Gaz de France" a cîştigat peste 100.000 de clienţi noi în primele şase luni ale anului, majoritatea fiind persoane fizice care şi-au instalat centrale de încălzire proprii. Pe teritoriul Europei, preţul la gaze naturale a cîştigat teren, ca urmare a ascensiunii de pe piaţa petrolului.
"Într-un context marcat de o volatilitate considerabilă a preţurilor la energie, rezultatele raportate de < Gaz de France > arată o creştere substanţială în prima jumătate a anului 2005", consideră reprezentanţii companiei.
Directorul executiv al societăţii franceze, Jean-Francois Cirelli, aplică un plan de investiţii de 18 miliarde de euro, pînă în 2008. Acesta este cel mai agresiv plan de profil din Europa, potrivit caracterizării făcute de specialiştii de la "Morgan Stanley". Planul include investiţii de 12 miliarde de euro în afara Franţei. Compania intenţionează să-şi majoreze la 15% cota pe piaţa europeană în următorii cinci ani, de la 10% în prezent.