PSD a cheltuit pe publicitate electorală cît celelalte partide la un loc

Doru Ivanov
Ziarul BURSA #Politică / 18 iunie 2004

Partidul Social Democrat a cheltuit pentru spaţii publicitare în presa scrisă, în campania electorală, cît toate celelalte formaţiuni politice la un loc, indică cea mai recentă monitorizare făcută de Asociaţia Pro Democraţia (APD). Dintr-un total de 6 milioane de dolari pe care i-au încasat publicaţiile din reclamă electorală, jumătate au provenit de la partidul de guvernămînt.

Discrepanţa se reflectă şi la scară mai mică. În Capitală, în sectorul 1, candidatul PSD Vasile Gherasim, a cheltuit 151.972 dolari în campania sa electorală, de aproape trei ori mai mult decît reprezentantul Alianţei D.A., Andrei Chiliman (52.388 dolari). La fel se întîmplă şi în al doilea sector al Bucureştiului, unde pesedistul Neculai Onţanu, care a cheltuit 103.191 dolari, a depăşit de mai bine de şase ori suma alocată campaniei de candidatul PNL-PD, Anca Boagiu - 14.616 dolari. În sectorul 3, candidatul PNL-PD, Liviu Negoiţă, a cheltuit 25.180 dolari pentru propagandă, de aproape opt ori mai puţin decît adversarul său din PSD, Eugen Pleşca (196.749 dolari). O situaţie asemănătoare întîlnim şi în sectorul 4. Vechiul primar PSD, Vasile Mihalache, a dispus de un buget de patru ori mai consistent (186.629 dolari) decît politicianul "garantat de Băsescu", Adrian Inimăroiu (47.193 dolari). Însă, toate aceste disproporţii sînt cu mult întrecute în sectorul 6. Aici, omul partidului de guvernămînt, Dan Darabont, a reuşit să "spargă" un sfert de milion de dolari (240.776 dolari) în campania sa, adică de aproape 30 de ori mai mult decît reprezentantul PNL-PD, Cristian Poteraş (7.326 dolari).

Şi în Cluj-Napoca, PSD şi-a menţinut statutul de lider la capitolul buget de campanie. Ioan Rus (150.358 dolari) a achiziţionat de peste patru ori mai mult spaţiu pentru publicitate decît democratul Emil Boc (35.477 dolari). Un caz cel puţin interesant din monitorizările celor de la APD apare la Braşov, unde, în ciuda faptului că George Scripcaru (PD) a cheltuit 56.690 dolari, adversarul său, liberalul Ioan Ghişe, nu a investit absolut nimic pentru imaginea sa din presă.

De menţionat că Andrei Chiliman şi Adrian Inimăroiu (candidaţi PNL-PD) au depăşit plafonul maxim indicat de lege pentru cheltuieli electorale. Deşi acest barem fusese încălcat încă de la primul tur de scrutin - situaţie semnalată de APD şi presă -, nici un organ abilitat nu a dat vreo sancţiune.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb