Partidul aflat la guvernare a anunţat, ieri, prin persoana vicepreşedintelui Viorel Hrebenciuc, că pragul electoral la alegerile locale şi centrale va rămîne de 5%, la fel ca în 2000. "Vom susţine pragul electoral de 5%, în condiţiile în care curentul de opinie este favorabil pentru un astfel de procent", a declarat Hrebenciuc, care este şi preşedintele Comisiei ce elaborează legile electorale.
În ceea ce priveşte publicitatea electorală, liderul PSD a anunţat că spoturile politice de publicitate vor fi interzise după ora 20. "Nu am stabilit cu exactitate încă ora, dar credem că va fi la fel ca în campania din 2000, ora opt seara", a spus Viorel Hrebenciuc. Domnia sa a arătat că publicitatea pe posturile de televiziune va fi strict reglementată atît prin legea alegerilor locale, cît şi prin legea alegerilor parlamentare.
De asemenea, deputatul PSD a anunţat că publicitatea electorală se va face numai în emisiunile cu caracter electoral, care vor fi incluse în grila de programe, şi nu va fi admisă ca publicitate comercială. "Susţinem ideea ca emisiunile gen studio electoral, difuzate de televiziunea publică, să se desfăşoare, la fel ca şi în anul 2000, între orele 16 şi 17, iar pentru televiziunile private vom stabili împreună cu CNA timpii de antenă şi modalitatea în care va fi transmisă campania", a afirmat Viorel Hrebenciuc.
La rîndul său, secretarul general al PSD, Dan Matei Agathon, a explicat că prin această reglementare România doreşte să se alinieze normelor europene, în condiţiile în care, cu excepţia Greciei, nici o altă ţară europeană nu permite difuzarea de clipuri electorale pe alte segmente orare decît cele alocate special în acest sens.