Piaţa publicităţii online din Statele Unite, dominată de Google ţi Facebook, va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023, faţă de 107 miliarde de dolari în 2018, susţinută de categorii cu ritm rapid de creştere, cum sunt videourile pentru dispozitive mobile, potrivit unui raport realizat de firma de consultanţă PwC, transmite Reuters.
Google şi Facebook controlau în 2018 aproape 60% din piaţa americană a publicităţii pe internet, potrivit raportului, în creştere cu 3% faţă de anul precedent.
YouTube, deţinută de Google, domină piaţa videourilor online, în timp ce Facebook a extins un produs video numit Watch şi adaugă opţiune de publicitate.
Google şi Facebookc sunt în atenţia autorităţilor de reglementare americane pentru posibile probleme antitrust, ca şi Apple şi Amazon.com.
Cu toate că operatorul de telecomunicaţii AT&T a cheltuit 85 de miliarde de dolari pentru preluarea companiei de media Time Warner, în vederea transformării într-o companie de media şi de publicitate, nu reuşit să obţină decât o cotă de piaţă de sub 10%, potrivit PwC.
Câştigarea cotei de piaţă este dificilă pentru că platformele trebuie să aibă funcţii noi şi specifice, precum şi un anumit grad de tehnologie emergentă, a spus C.J. Bangah, director la PwC.
Un avantaj avut de companii de telecomunicaţii precum AT&T, faţă de Google şi Facebook, este că vor beneficia de reţele de internet 5G, care va aduce la realitate tehnologii precum automobilele autonome.
"Oportunitatea creată penru providerii de servicii de telecomunicaţii este că aceştia ştiu unde se află consumatorii, beneficiază de 5G şi ştiu ce aplicaţii folosesc consumatorii", a explicat Bangah.