Implementarea soluţiilor de tip e-KYC (electronic-Know Your Customer) poate genera o creştere a numărului clienţilor operatorilor telecom între 10% şi 20% în primele 3 luni după implementare. Acest procent diferă în funcţie de eficienţa procesului de înrolare existent şi de rapiditatea implementării soluţiei de tip e-KYC, potrivit unei analize a QOOBISS, companie fintech, orientată către automatizarea proceselor şi specializată în dezvoltarea de soluţii de verificare la distanţă a identităţii, folosind mijloace video, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, totodată, potrivit aceleiaşi analize, axată pe industria telecom, utilizarea de către operatori a soluţiilor e-KYC a îmbunătăţit procesul de conversie şi a redus rata de abandon în procesul de înrolare cu aproximativ 20% în primele 2 luni de la utilizarea acestui tip de serviciu.
Anul trecut, operatorii de telecomunicaţii din România s-au confruntat cu o serie de provocări financiare, inclusiv creşteri semnificative ale costurilor, în mare parte din cauza inflaţiei şi a creşterii costurilor energetice. Această situaţie a fost comună în întreaga industrie telecom europeană, determinând companiile să reevalueze strategiile de preţuri şi să încerce să gestioneze creşterea cheltuielilor, concomitent cu menţinerea competitivităţii şi a satisfacţiei clienţilor.
În contextul creşterilor de costuri pe care operatorii telecom din România le-au experimentat anul trecut, implementarea soluţiilor de identificare poate oferi avantaje semnificative. Aceste tehnologii permit verificarea digitală a identităţii clienţilor, reducând necesitatea interacţiunilor fizice şi a proceselor manuale care sunt costisitoare şi lente.
"Companiile care implementează soluţii de tip e-KYC pot reduce costurile operaţionale, timpul de aşteptare pentru utilizatori, diferenţiindu-se foarte clar de competitori. Aceste soluţii nu numai că eficientizează procesele, ci sunt şi conforme cu reglementările, făcându-le esenţiale într-un mediu competitiv. Prin implementarea soluţiilor de identificare la distanţă folosind mijloace video, operatorii telecom pot să îşi îmbunătăţească procesele operaţionale, să îşi extindă baza de clienţi şi să îşi consolideze poziţia pe piaţă", spune Ileana Comănescu, Product Manager KYC Global la QOOBISS, companie care dezvoltă QOOBISS Identify, soluţie software 100% automatizată ce permite identificarea clienţilor la distanţă prin utilizarea celor mai noi tehnologii biometrice şi AI, respectând obligaţiile legale privind procesul de identificare al clienţilor la distanţă.
Pentru industria telecom, avantajele implementării soluţiei QOOBISS Identify includ:
-Securitate îmbunătăţită: Implementarea soluţiilor e-KYC reduc riscul fraudelor, deoarece oferă un mijloc de verificare mai sigur comparativ cu metodele tradiţionale. Aceasta este o caracteristică valoroasă în contextul în care securitatea datelor devine din ce în ce mai critică;
-Respectarea reglementărilor în vigoare - Procesele de identificare ajută companiile de telecomunicaţii să îndeplinească standarde de reglementare stricte menite să prevină furtul de identitate şi să protejeze atât furnizorul, cât şi clientul;
-Reducerea costurilor şi eficienţă operaţională - Identificarea la distanţă a clientului folosind mijloace video, poate reduce costurile operaţionale, întrucât automatizarea acestor procese elimină mult din munca manuală şi reduce timpul necesar pentru activarea serviciilor;
-Experienţă îmbunătăţită a clienţilor - procedurile simplificate de identificare fac ca procesul de integrare a clienţilor să fie mai rapid şi mai eficient, ceea ce duce la o satisfacţie şi loialitate mai ridicate pe piaţa competitivă a telecomunicaţiilor.