Deficitul bugetar ar putea fi majorat în perioada următoare prin creşterea împrumuturilor şi cheltuielilor pentru investiţii. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă: "Am obţinut acordul Băncii Europene pentru Investiţii să cheltuim, în 2009, mai mulţi bani din liniile de credit contractate în anii trecuţi. Este vorba despre vreo 500 de milioane de euro, bani alocaţi lucrărilor de investiţii pentru drumurile naţionale. Dar trebuie să primim acceptul Ministerului de Finanţe pentru că ar însemna să creştem deficitul bugetar".
Domnia sa susţine că Ministerul Finanţelor trebuie să se consulte cu reprezentanţii FMI şi ai Uniunii Europene pentru creşterea deficitului: "Eu cred că dacă aceste sume suplimentare sunt cheltuite numai pentru investiţii, vom avea şi venituri mai mari la buget. Personal, cred că trebuie să mărim deficitul pentru a avea bani de investiţii. Aceste investiţii generează taxe şi impozite pentru bugetul statului".
Investiţiile pentru drumurile naţionale la care a făcut referire ministrul Berceanu sunt finanţate şi din bugetul de stat, cu o anumită cotă. Dar pentru că această cotă nu poate fi asigurată, deocamdată, din bugetul de stat, Ministerul Transporturilor vrea să cheltuiască mai mult din credit, urmând să compenseze cheltuielile suplimentare în anii următori, prin alocaţii suplimentare.
Tot ieri, ministrul Economiei, Adriean Videanu a declarat: "Când m-am referit recent la posibilitatea ca România să aibă, în 2009, un deficit bugetar de 7%, am avut în vedere necesitatea de a asigura resursele financiare pentru continuarea investiţiilor începute. Personal, cred că, în condiţii de criză, deficitul bugetar nu trebuie considerat a fi mare sau mic în raport cu nivelul stipulat la Maastricht. Deficitul bugetar este sustenabil sau nesustenabil, iar dacă banii merg spre continuarea unor investiţii în infrastructură, atunci este bine". Şi domnia sa a menţionat că investiţiile în infrastructură sunt o sursă sigură pentru venituri la bugetul de stat.