Proiectul de lege privind modificarea statutului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) îi descurajează pe investitorii interesaţi de România şi emite un semnal profund negativ în piaţă, conform domnului Radu Florescu, vicepreşedintele Camerei de Comerţ Americane în România (AmCham).
Radu Florescu a declarat ieri, într-o întâlnire cu jurnaliştii:
"Există trei criterii foarte importante pentru investitori în România: transparenţă, stabilitate şi predictibilitate. Proiectul de lege privind statutul ANPC este unul dintre punctele de mare îngrijorare pentru oamenii de afaceri în România. Acesta este încă un exemplu de iniţiativă parlamentară menită să descurajeze investitorii potenţiali interesaţi de România şi pe cei care sunt deja pe piaţă. Este o iniţiativă care emite un semnal profund negativ în piaţă, aducând un deserviciu României".
Reprezentantul AmCham a subliniat că acest proiect, aflat în dezbatere parlamentară, nu este transparent şi conţine o reglementare excesivă. Domnul Florescu a menţionat: "Acest proiect este încă o iniţiativă lansată fără consultare cu oamenii de afaceri. Aplicarea normelor este neclară. Proiectul vorbeşte despre o amendă de până la 10% din venitul brut al companiilor şi este neclar cine va avea ultimul cuvânt în aplicare, dintre autorităţile statului. Legea riscă să fie de formă, în detrimentul substanţei". Vicepreşedintele AmCham a mai spus: "Chiar dacă este un proiect, noi semnalăm îngrijorările care au apărut şi am sesizat deja Parlamentul".
Proiectul de lege privind statutul ANPC, iniţiat în aprilie, propune ca Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor să devină o autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, independentă, condusă de un Consiliu desemnat de Parlament.