Sectorul bunurilor de lux a devenit unul dintre cele mai populare subiecte din ultimii ani de pe piaţa de capital, estimându-se că tendinţa se va menţine şi în viitor. Piaţa globală a modei de lux este proiectată să ajungă la o valoare de 401,73 miliarde de dolari până în 2028, de la 280,92 miliarde de dolari, câte erau în 2022, fiind astfel prognozată sau rata anuală de creştere de 6,1%, arată Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB România.
Potrivit sursei citate, acţiunile europene din sectorul bunurilor de lux au avut un început de an negativ, situaţie aflată în contrast cu dezvoltarea sectorului pe urma lui 2023. De altfel, Bain&Company estimează că acest domeniu şi-a crescut vânzările cu 11% în 2023 (până la 1.510 miliarde). de dolari).
"Bank of America subliniază importanţa comportamentului consumatorului din China, dar exprimă îngrijorarea cu privire la provocările cu care se confruntă cu frumuseţea alegerilor să caute să redreseze mai departe. Perspectivele din 2024 ale pieţei de produse de lux depind în mare măsură de conductă consumatorilor din China, care va deveni foarte importantă anul acesta. Cheltuielile în domeniu au crescut cu 50% în 2023, recâştigând, astfel, o cotă de piaţă globală substanţială. Se aşteaptă ca această tendinţă să continue, creşterea prognozată a cheltuielilor fiind de 10% în 2024", spune analistul financiar Radu Puiu.
Chiar şi în aceste condiţii, redresarea cererii în Europa se confruntă cu obstacole, în principal din cauza restabilirii mai lente a capacităţilor de zbor la nivelurile anterioare pandemiei. În ciuda perspectivei generale prudente, Bank of America (BofA) îşi exprimă încrederea în anumite companii. Hermes, cunoscută pentru rezistenţa de care a dat dovadă în timpul recesiunilor economice, este unul dintre exemple.
LVMH este un alt număr menţionat de BofA - în ciuda corecţiei recente a acţiunilor sale, portofoliul diversificat de dezvoltare şi poziţionarea strategică pe piaţă a companiilor numai câteva dintre punctele sale forte. În al doilea semestru al anului 2023, LVMH a cedat poziţia de cea mai mare companie din Europa, după ce capitalizarea de piaţă a scăzut la 335 de miliarde de euro, situându-se cu 100 de miliarde de euro în urma gigantului farmaceutic danez Novo Nordisk. , subliniază analistul financiar XTB România.
Bernstein despre că, în 2024, cererea produselor de lux din China va creşte cu 15% în 2024, timp ce consumatorii americani şi europeni vor stagna. Potrivit previziunilor HSBC, marile companii de lux se pot aştepta la creşterea medie de 8% în 2024 şi 2025. două regiuni fiind impulsionate de fluxurile de turişti chinezi. Modificarea demografică a Chinei, cum ar fi scăderea ratei natalităţii, şi problemele din domeniul imobiliar ar putea crea probleme pentru sectoarele discreţionare precum băuturile alcoolice şi automobilele. Totuşi, industria luxului tinde să fie mai rezistentă pe termen lung.
"Unul dintre trendurile care ar putea continua şi pe acest anului 2024 este încercarea companiilor din China de a atrage din China de a atrage mulţi tineri pentru că, odată ce aceştia acţionează, ar putea deveni consumatori « loiali » . În medie, cumpărătorul chinez poate avea un ciclu de 20-30 de ani având tendinţa de a-şi creşte cheltuielile pe măsură ce acumulează avea", arată Radu Puiu.
Un aspect cheie care trebuie apreciat la brandul Louis Vuitton este faptul că LVMH asumă integral atât producţia, cât şi distribuţia. Concret, compania nu vinde prin canalelor angro, ceea ce, în teorie, poate reprezenta atât un punct forte, cât şi unul sensibil. În ceea ce priveşte plusurile, creşterea vânzărilor prin canalelor angro poate duce la o reducere semnificativă a costurilor fixe, având în vedere că dispar cheltuielile privind vânzarea în magazine. La polul opus, unul dezavantaje este reprezentat de faptul că domeniul de lux al industriei atipice, deoarece dintre exact ideea de "exclusivitate" care gravitează în jurul acestui motor care generează şi, prin urmare, vânzări. În timp ce 99% dintre companii ar fi mai mult decât fericite să crească volumele, în industria luxului acest lucru trebuie monitorizat cu atenţie. Prin urmare, vânzările prin canalul angro prezintă un risc mai mare de suprasaturare şi de reducere a preţurilor pentru a înlocui stocurile, ceea ce ar putea afecta marca, aşa cum sa întâmplat în trecut cu alte branduri, precum Burberry.
Principalele riscuri la care este expusă LVMH sunt de ordine macroeconomică şi de marketing. Consumatorii chinezi găzduieşte o componentă esenţială a bazei de clienţi a companiilor, aceştia formând nucleul perspectivelor sale de creştere pe termen lung. O continuare a majorării robuste a PIB-ului pe cap de locuitor în regiunea Greater China este esenţială pentru menţinerea previziunilor de creştere, care s-ar putea dovedi prea optimist dacă dezvoltarea economică din regiune stagnează. Mărcile de bază, precum Louis Vuitton, ar putea, de asemenea, să nu mai fie pe placul consumatorilor, ceea ce ar putea împiedica creşterea volumului pe termen lung, dar şi puterea de stabilire a preţurilor.
"Trebuie remarcat faptul că sectorul luxului rămâne ciclic, cu potenţialul de volatilitate pe termen scurt, indiferent de perspectiva de creştere pe termen lung. După ani de creştere de două cifre, încetinirea pieţei luxului şi consumatorii mai prudenţi din SUA şi Europa au afectat impulsul multor companii din domeniu, cu câteva excepţii, cum ar fi Hermes", subliniază Radu Puiu.
Cum arată "noua normalitate" în privinţa creşterii organice şi a marjelor de profit din viitor? - această cauză, pentru LVMH o întrebare-cheie. Stabilirea preţurilor ar trebui să contribuie la alimentarea creşterii şi la protejarea marjelor, iar compania ar trebui să se poată bucura în continuare de "mixul" său de afaceri favorabil în direcţia "Fashion & Leather". De altfel, investiţii recurente în strategia de marketing şi marketing. în canalele de vânzare cu amănuntul contribuie la atingerea acestui deziderat.
"Pentrucţiunea de lux, conflictul din Orientul Mijlociu adăugat a incer geopolitică la o perspectivă a industriei deja afectată de inflaţie. Cumpărătorii din SUA şi Europa au redus cheltuielile, în timp ce aşteptările privind o revenire puternică post-pandemică în China au fost « deraiate » de o criză imobiliară. În plus, normalizarea comportamentului consumatorului specifică o caracteristică ce se poate observa la nivel global, ca urmare a reluării rambursării împrumuturilor pentru studenţi şi a retragerii banilor de stimulare", explică Radu Puiu.
LVMH va prezenta în 25 ianuarie, date financiare anuale, investitorii şi analiştii urmând să analizeze mesajul transmis de oficialii companii.