Clienţii persoane fizice ai Raiffeisen Bank au făcut tranzacţii aproape de două ori mai multe în aplicaţiile de mobile şi internet banking, în martie 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, atât ca număr (+73%), cât şi ca volum (+83%),conform Agerpres.
"Interesul în creştere către interacţiunile digitale în această perioadă este demonstrat şi de numărul de clienţi unici ce utilizează serviciile digitale, număr care a crescut cu 25% în luna martie, cât şi de intensificarea puternică a frecvenţei utilizării aplicaţiilor de către fiecare client", a declarat Cătălin Munteanu, director executiv Aria Clienţi Persoane Fizice la Raiffeisen Bank.
De asemenea, numărul de schimburi valutare lei-euro şi euro-lei, efectuate de clienţi la cursul BNR, în Smart Hour, s-a triplat în luna martie, faţă de luna septembrie 2019.
"O opţiune foarte apreciată de clienţii noştri, de la momentul lansării ei în noile aplicaţii, este Smart Hour, o oră în care clienţii Raiffeisen Bank, persoane fizice, pot face schimburi valutare la cursul BNR. Tocmai de aceea, Smart Hour s-a transformat dintr-o promoţie lansată în august 2019, într-o opţiune permanentă", a adăugat Cătălin Munteanu.
Volumul plăţilor online efectuate prin cardurile de debit a crescut cu 70%, în luna martie 2020, faţă de martie 2019. De asemenea, şi în cazul tranzacţionării la POS, se pot observa creşteri semnificative, de două cifre, atât în ce priveşte numărul de tranzacţii, cât şi volumul acestora. Clienţii băncii optează tot mai mult şi pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendinţă demonstrată şi de creşterea cu 40% a numărului de plăţi electronice către furnizori.
"Am înregistrat o creştere semnificativă a utilizării cardurilor ca instrument de plată, atât pentru achiziţiile online, cât şi pentru cumpărăturile în magazine, dar şi pentru plata facturilor", a adăugat Cătălin Munteanu.
În luna martie 2020, mai mulţi clienţi ai băncii au optat pentru plăţi automate, înregistrându-se o creştere cu 17% a numărului contractelor de direct debit, faţă de martie 2019. În acelaşi timp, numărul de tranzacţii de retragere cash de la ATM a scăzut cu aproximativ 18%.
Raiffeisen Bank oferă servicii universale de banking pentru două milioane de clienţi persoane fizice, 91.000 de IMM-uri şi 5.750 de companii mari şi medii. Peste 650.000 dintre clienţii băncii folosesc aplicaţiile Raiffeisen Smart Mobile şi Raiffeisen Online. Banca are 4.800 de angajaţi şi aproximativ 800 de ATM-uri, 300 de maşini multifuncţionale .