Pentru al 14-lea an consecutiv, Raiffeisen Bank România publică Raportul de Sustenabilitate, în care prezintă informaţii despre performanţa non-financiară a companiei şi impactul economic, social şi de mediu în anul 2022. Rezultatele din ultimul an indică o consolidare a rolului de facilitator al băncii în tranziţia către economia verde şi o comunitate sustenabilă, prin creşterea resurselor pentru investiţii care stimulează dezvoltarea unui model economic durabil.
"Suntem dedicaţi misiunii pentru un viitor sustenabil şi facem pionerat în domeniul nostru. Lansarea celui mai recent raport de sustenabilitate ne reconfirmă angajamentul pentru un viitor sustenabil, pentru bun echilibru între activitatea economică profitabilă şi grija faţă de mediu şi comunităţile din care facem parte. Suntem unul dintre pionierii raportării de sustenabilitate şi, de peste 14 ani, prezentăm, anual, rezultatele noastre non-financiare. Suntem atenţi la impactul social şi de mediu pe care-l generăm, atât prin modul în care operăm, cât şi prin mobilizarea resurselor către proiecte care vizează creşterea durabilă şi favorabilă incluziunii, atenuarea schimbărilor climatice şi consolidarea educaţiei, precum şi a stabilităţii financiare." - Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România.
Valoarea totală a portofoliului de produse verzi pentru clienţii corporate este de 435 milioane de euro, cu 26% mai mult decât în 2021. Raiffeisen Bank este prima bancă din România care le-a oferit clienţilor persoane fizice un credit ipotecar verde pentru achiziţionarea de case verzi, certificate de Consiliul Român pentru Clădiri Verzi. În 2022, peste 50% dintre creditele ipotecare au fost acordate finanţării imobilelor cu performanţă energetică clasa A.
Pentru clienţii IMM-uri, Raiffeisen Bank oferă credite durabile dedicate pentru implementarea de practici sustenabile şi achiziţionarea de echipamente eficiente energetic.
În 2022, valoarea totală a sumei alocate împrumuturilor sustenabile acordate de Raiffeisen Bank s-a ridicat la 500,5 milioane de euro.
În 2021, poziţia de pionierat a băncii în domeniul finanţării sustenabile a fost marcată prin emiterea primelor obligaţiuni verzi pe piaţa de capital din România. În 2022, Raiffeisen Bank a continuat să inoveze prin emiterea primelor obligaţiuni de sustenabilitate de pe piaţa românească. În cei doi ani, banca a emis, în total, 6 obligaţiuni, cu o valoare nominală cumulată de 673 mil. euro. Impactul de mediu prin emisiunile de obligaţiuni verzi măsoară 17.635 tone CO2 economisite anual prin portofoliul de credite verzi (clădiri verzi, transport ecologic şi energie regenerabilă) şi 18.000 MWh - producţia anuală de energie electrică din energie solară fotovoltaică.
Impactul social măsoară finanţarea a 1.700 IMM-uri în regiuni subdezvoltate care au creat locuri de muncă pentru 28.489 de persoane.
Raiffeisen Bank România a investit, conform metodologiei dezvoltate de London Benchmarking Group, 1,3 milioane de euro pentru susţinerea proiectelor dedicate comunităţilor. Programele de educaţie au beneficiat de 40% din această sumă.
În 2022, 9.223 de clienţi Raiffeisen Bank au donat peste 2 milioane de lei prin Direct Debit. Totodată, voluntariatul rămâne o resursă cheie pe care angajaţii băncii o investesc în comunităţile lor.
De 13 ani, Raiffeisen Bank, împreună cu Junior Achievement România, oferă cursuri de educaţie financiară pentru elevi de şcoală primară şi liceu, cu lecţii adaptate în funcţie de vârsta elevilor. În 2022, au participat peste 40.000 de elevi din peste 900 de unităţi de învăţământ.
Din 2018, Raiffeisen Bank dezvoltă platforma Money Bistro, clasată pe în topul programelor de educaţie financiară şi desemnată cel mai bun proiect de comunicare digital în categoria "Finante" la Digital Communication Awards 2019 la Berlin. Pentru a-i încuraja pe români să folosească serviciile digitale bancare, Raiffeisen Bank a lansat în 2022 ediţia SMART a programului de educaţie financiară Money Bistro.
În 2022, Raiffeisen a lansat Planeta R, primul podcast corporate despre sustenabilitate din România. Podcastul serveşte drept sursă educaţională de sustenabilitate, având ca scop creşterea gradului de conştientizare şi aprofundarea înţelegerii subiectelor legate de sustenabilitate.
În cursul anului 2022, 4.360 de angajaţi ai Raiffeisen Bank au participat la cel puţin un curs de pregătire profesională, iar numărul mediu de ore de training per angajat a fost de 40,56. Totodată, 440 de angajaţi au parcurs cel puţin un modul din cursul de ESG disponibil pe platforma de e-Learning a băncii.
În 2022, Raiffeisen Bank România a investit peste 1,6 miloane de lei pentru înlocuirea echipamentelor de climatizare, iar în intervalul 2020 - 2022, 4,1 milioane de lei au fost investiţi pentru înlocuirea corpurilor de iluminat florescente cu panouri LED în toate agenţiile băncii. Printre măsurile pentru reducerea impactului negativ asupra mediului natural se numără şi utilizarea de energie electrică provenită din resurse regenerabile (33,26% din totalul energiei electrice consumate) si achiziţionarea de autovehicule cu emisii reduse de gaze cu efect de seră.
Măsurile luate în strategia de digitalizare au dus la o reducere a consumului de hârtie cu 24% comparativ cu 2021. La nivelul Raiffeisen România, în 2022, au fost calculate emisiile, din Scope 1 şi Scope 2 pe baza Greenhouse Gas Protocol Corporate Standard.