Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Ralu Filip, susţine că media audiovizuale româneşti trebuie să reflecte şi în week-end campania pentru europarlamentare. Filip a declarat, ieri, citat de Rompres, că reglementările referitoare la alegerile europarlamentare din 13 mai, adoptate de Parlamentul României, "nu prevăd nimic în acest sens, acestea preluând, în schimb, prevederile controversatei Legi 373/2004". Actul normativ interzice reflectarea în week-end a campaniei electorale de către media audiovizuale.
Potrivit preşedintelui CNA, "lumea trebuie convinsă să iasă din casă, şi nu lăsată să se odihnească, în condiţiile în care, fiind vorba de europarlamentare, românii ar putea rămâne indiferenţi la semnalul aleşilor".
"Situaţia este inacceptabilă! E absurd să ai o campanie pentru Parlamentul European în care sâmbăta şi duminica să nu vezi nimic la televizor şi să nu auzi nimic la radio despre aceste alegeri!", a spus Ralu Filip. Singura ieşire din această situaţie este, în opinia preşedintelui CNA, "grăbirea de către parlament a adoptării modificărilor la Legea Audiovizualului, prin care sunt stabilite reguli valabile pentru orice tip de alegeri". Ele prevăd atât reglementări pentru reflectarea campaniei electorale în week-end, cât şi posibilitatea difuzării în aceeaşi perioadă a săptămânii de spoturi publicitare politice, în limita a 12 minute. Interzicerea difuzării acestor clipuri afectează dreptul la exprimare, contravenind reglementărilor Curţii Europene a Drepturilor Omului (CEDO), spune Ralu Filip. În acest sens, preşedintele CNA a explicat că, potrivit CEDO, acest gen de publicitate nu este confundat cu aceea comercială, ci reprezintă o formă de exprimare. "CNA nu fixează reguli, ci spune cum trebuie să se comporte posturile de radio şi televiziune. Noi nu dăm drepturi şi nu luăm drepturi!", a mai spus Ralu Filip.