Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (A.N.P.C.) îşi reafirmă angajamentul de a proteja drepturile consumatorilor şi de a asigura un comerţ corect şi transparent, potrivit unui comunicat emis redacţiei. În perioada 07.02 - 10.03.2025, instituţia a desfăşurat un număr semnificativ de acţiuni de control, având ca obiectiv identificarea şi sancţionarea abaterilor de la legislaţia în vigoare, în beneficiul consumatorilor.
În această perioadă, A.N.P.C. a efectuat 7.647 acţiuni de control. Dintre acestea, 1.882 au vizat produse alimentare, 1.997 produse nealimentare, 23 produse şi servicii financiare, 1.098 servicii alimentare şi 2.619 servicii nealimentare.
În urma acestor verificări, au fost întocmite 3.992 de procese verbale de control cu amendă aplicată, dintre care 2.327 au fost deja încasate.
Numărul total de sancţiuni aplicate a fost de 10.523, din care 4.425 au fost avertismente, iar 6.098 amenzi. Valoarea totală a amenzilor s-a ridicat la 41.094.350 lei, reflectând gravitatea abaterilor constatate şi necesitatea respectării stricte a reglementărilor în vigoare.
În urma acestor controale, A.N.P.C. a încheiat 5.957 procese verbale. Dintre acestea, 1.531 au vizat produse alimentare, 1.601 produse nealimentare, 5 produse şi servicii financiare, 824 servicii alimentare şi 1.984 servicii nealimentare, conform comunicatului.
În cadrul verificărilor, au fost prelevate 82 probe, dintre care 6 au fost declarate neconforme. Totodată, instituţia a dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor mărfuri neconforme în valoare de 3.245.475 lei pentru mărfuri comunitare şi 81.869 lei pentru mărfuri extracomunitare.
În perioada analizată, au fost emise 34 procese verbale de prelevare, 309 procese verbale de distrugere şi 461 măsuri de oprire temporară a prestării serviciilor.
A.N.P.C. va continua să exercite un control riguros asupra pieţei, sancţionând orice abatere care afectează drepturile consumatorilor. Operatorii economici sunt obligaţi să respecte legislaţia, iar autorităţile competente vor acţiona ferm pentru a asigura un mediu concurenţial echitabil şi sigur.
Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2024, indicatorii de performanţă ai A.N.P.C. au înregistrat creşteri semnificative: acţiunile în domeniul serviciilor alimentare au crescut cu 168%, cele din sectorul serviciilor nealimentare cu 83%, numărul proceselor verbale de prelevare cu 62%, opririle temporare ale prestării de servicii cu 75%, iar numărul total al sancţiunilor aplicate a crescut cu 140%.
Opinia Cititorului