Rata de utilizare e terminalelor mobile este în creştere, în anumite categorii chiar dublă, ceea ce arată o schimbare semnificativă în comportamentul consumatorilor, dar şi o preferinţă pentru comunicaţii non-voce, precum mesageria text sau instant, potrivit unui raport Deloitte.
Pentru realizarea raportului Global Mobile Consumer Trends, Deloitte a colectat informaţii privind comportamentul consumatorilor, opinii şi tendinţe pentru o gamă largă de produse şi servicii mobile şi wireless în regiuni şi ţări distincte. Rezultatele studiului oferă o perspectivă amplă a pieţei mobile, cu analize şi comparaţii între ţări ce acoperă şase continente, 31 de ţări şi 49.500 de respondenţi.
Conform raportului, plăţile mobile sunt în creştere la nivel global. Pe pieţele în curs de dezvoltare, aproape jumătate dintre consumatori (47%) au folosit telefonul mobil pentru a efectua plăţi electronice, în timp ce 65% s-au arătat interesaţi de a folosi această tehnologie. Totodată,consumatorii preferă mesageria text şi instant (IM). Primul lucru pe care îl fac utilizatorii dimineaţa este să verifice, cu prioritate, mesajele text şi cele instant (IM). Cu toate că serviciile de voce rămân cel mai utilizat serviciu pentru dispozitive mobile pe pieţele dezvoltate, cu o rată de 76%, ele sunt urmate îndeaproape de mesageria text (74%).
Conform statisticii, 78% dintre utilizatori deţin un telefon inteligent, aproape 10% accesorii wearable şi mai bine de jumătate sunt posesori de tablete. Rezultatele studiului Deloitte arată că un sfert dintre consumatorii de pe pieţele dezvoltate au în plan să cumpere un gadget wearable în următoarele 12 luni. Totodată, la nivel de ţară, Singapore are cel mai mare număr de consumatori conectaţi, în top aflându-se şi Polonia, urmată de SUA, Australia şi Italia.
Referitor la viteza de internet, rezultatele cercetării Deloitte arată că pe pieţele dezvoltate viteza 4G este, în mod constant, mai mare decât viteza Wi-Fi. În America de Nord, metoda preferată de conectare la internet rămâne Wi-Fi, în timp ce Europa şi Asia-Pacific preferă conexiuni mobile ca 4G.
"Consumatorul conectat este o realitate care va transforma toate industriile şi regiunile de pe glob. Pentru multe companii, previziunile privind creşterea constau în abilitatea de a fi cu un pas înaintea obiceiurilor în continuă schimbare ale consumatorului conectat", a spus Craig Wigginton, vicepreşedinte Deloitte LLP SUA, potrivit sursei citate.