Circa 84% dintre părinţii din întreaga lume sunt îngrijoraţi în legătură cu siguranţa online a copiilor lor, dar nu îşi fac timp să vorbească despre această problemă, potrivit ultimului studiu comandat de producătorul rus de soluţii de securitate cibernetică Kaspersky Lab şi realizat de compania de cercetare de piaţă Savanta.
Astfel, în medie, părinţii petrec doar 46 de minute în total, de vorbă cu copiii lor despre securitatea online, pe tot parcursul copilăriei. Peste jumătate (58%) dintre cei chestionaţi petrec mai puţin de 30 de minute discutând subiectul, ceea ce reprezintă jumătate din timpul unei ore standard de clasă,
"Protejarea intimităţii şi a securităţii online a copiilor devine una dintre cele mai mari îngrijorări ale părinţilor. Temerea este întemeiată deoarece, conform studiului Kaspersky, peste 9 din 10 copii cu vârste între 7 şi 12 ani, la nivel mondial, au acum un dispozitiv, un smartphone sau o tabletă conectate la Internet", se arată în comunicat.
Aproape 2 din 3 părinţi (64%) sunt de acord că cei mici îşi petrec prea mult timp online, ceea ce înseamnă nu numai că renunţă la alte bucurii ale copilăriei, dar şi că sunt expuşi continuu la diverse posibile riscuri. Cele mai periculoase ameninţări online, potrivit părinţilor, sunt conţinutul dăunător pentru copii, cum ar fi cel sexual sau violent (27%), dependenţa de Internet (26%) şi primirea de mesaje sau conţinut anonim care îi incită să desfăşoare o activitate violentă sau necorespunzătoare (14%), potrivit raportului.
"Cu toate că este absolut de înţeles că părinţii nu doresc ca cei mici să se sperie de accesul la Internet, este esenţial ca acest lucru să nu însemne că adoptă o abordare relaxată privind siguranţa pe Internet. Echilibrul este esenţial, iar un copil informat va fi în siguranţă. Discutând despre siguranţă şi regulile de conduită în mediul online, părinţii se asigură că cei mici iau ce e mai bun din viaţa cibernetică şi că vor avea un comportament online corespunzător", a spus Emma Kenny, cunoscut psiholog şi prezentatoare TV şi radio, care colaborează în prezent cu Kaspersky, potrivit aceluiaşi comunicat.
Părinţii trebuie să aibă abordări mai personale atunci când vorbesc cu cei mici şi să utilizeze orice instrument au la îndemână pentru a îi ajuta să înceapă aceste conversaţii.
"Din păcate, trebuie să acceptăm că Internetul le permite copiilor să întâlnească un conţinut pe care ne-am dori să nu îl vadă niciodată. Problemele de confidenţialitate şi securitate sunt acum prioritare pentru părinţi şi ştim cât de dificil este uneori să vorbim despre aceste lucruri cu copiii, astfel încât să-i facem să asculte şi să nu-i îndepărtăm. Acesta este motivul pentru care Kaspersky introduce soluţii şi recomandări pentru întreaga familie, care să le aducă linişte sufletească părinţilor şi copiilor", adaugă Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.