RAPORT PWC:  Maşina personală rămâne principala preferinţă pentru mobilitate. Platformele alternative au perspective pozitive de revenire pe termen lung

Comunicate de presă / 23 septembrie 2021

Maşina personală rămâne principala preferinţă pentru mobilitate. Platformele alternative au perspective pozitive de revenire pe termen lung

Deşi maşina personală va rămâne în topul preferinţelor pentru mobilitate ale consumatorilor din Uniunea Europeană ca urmare a pandemiei, modalităţile alternative îşi vor reveni pe termen mediu şi lung, cel mai puternic avans fiind estimat pentru platformele de car sharing şi închirieri, potrivit raportului "The 2021 Digital Auto Report", realizat de strategy&, departamentul de strategie globală din reţeaua PwC, conform unui comunicat remis redacţiei.

Astfel, cota de piaţă a platformelor de car sharing şi închirieri ar urma să crească de la 6% în acest an, la 10% în 2025 şi la 21% în 2035. Mai afectate de pandemie, platformele de mobilitate ride sharing (ex. Uber, Bolt) îşi vor reveni mai greu, urmând să crească de la 2% în 2021, la doar 3% în 2025 şi apoi la 7% în 2035. Utilizarea maşinii personale ar urma să scadă de la 92% în acest an, la 87% în 2025 şi 72% în 2035.

"Consumatorii sunt tot mai preocupaţi pentru sănătatea şi siguranţa lor şi vor continua să folosească maşina personală pentru a se deplasa şi după pandemie. Iar această tendinţă se reflectă şi în cifre, piaţa la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creştere cu peste 11% în ianuarie-august, faţă de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate şi de programul Rabla. Totuşi, chiar dacă maşina personală rămâne pe primul loc în topul preferinţelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază şi maşini electrice, dar şi pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos", a declarat Daniel Anghel, Partener şi Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.

Spre exemplu, în Germania tot mai puţini consumatori planifică să utilizeze modalităţile alternative de mobilitate precum taxi, platformele de ridesharing (ex. Uber, Bolt) şi transportul în comun, chiar şi după pandemie, şi vor folosi mai mult maşina personală, bicicleta sau vor merge pe jos.

Parcul auto european va stagna. Maşinile electrice în intenţia de cumpărare pe termen lung

În lumina schimbărilor aduse de pandemie, parcul auto din Europa va stagna (-0,6%) până în 2035, la 281 milioane vehicule, după ce în ediţia anterioară a raportului fusese estimată o scădere de 1,2%.

Piaţa auto verde se află într-un punct de inflexiune în Europa, determinată de un puternic impuls guvernamental (stimulente şi reglementări). Astfel, vânzările de maşini electrice noi ar urma să atingă 27% din totalul vânzărilor de autovehicule noi până în 2025 şi 78% în 2035.

Construirea lentă a infrastructurii de încărcare va deveni în curând cel mai mare obstacol de creştere.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb