Un studiu intern realizat de Mokka România, lider Buy Now, Pay Later la nivel naţional, dar şi în centrul şi estul Europei, arată că rata clienţilor care au făcut cumpărături repetate cu Mokka a ajuns anul acesta la 60%, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, plata alternativă Mokka BNPL a început să fie utilizată în România în urmă cu 3 ani, iar adoptarea rapidă de către clienţi demonstrează că această metodă de plată vine în întâmpinarea unei necesităţi a acestora. Trendul ascendent accelerat al soluţiilor BNPL din întreaga lume se confirmă astfel şi în România, iar reticenţele clienţilor care încă nu sunt familiarizaţi cu soluţia financiară Mokka dispar după ce înţeleg sistemul de plată amânată şi îl testează. Studiul realizat de companie mai arată, de asemenea, că revenirea şi utilizarea frecventă a soluţiei alternative de plată este în continuă creştere în rândul bazei de clienţi Mokka.
"BNPL ajută clienţii magazinelor sa ia decizii de achiziţie mai rapid şi mai confortabil. Clienţii au astfel la dispoziţie mai multe resurse financiare necesare pentru o achiziţie şi e nevoie doar să împartă plata în rate cât mai convenabile pentru ei", spune Alexandru Balaci, CEO Mokka România.
Soluţie de plată nebirocratică, accesibilă rapid de către clienţi, Mokka BNPL aduce implicit avantaje şi retailerilor. "Mărirea frecvenţei achiziţiilor şi a revenirii utilizatorilor în magazinele online sau fizice care pun la dispoziţie acest sistem de plată duce la o crestere a vânzărilor, care se menţine pe termen lung, pentru că şansa de a vinde unui client fidel este mai mare decât cea de a genera o vânzare unui client nou. În plus, un client loial se poate transforma într-un agent de promovare a magazinului favorit", mai spune Alexandru Balaci.
Instrument de loializare a clienţilor şi de creştere a vânzărilor magazinelor fizice şi online, Mokka răspunde principalelor obiective ale retailerilor: creşterea vânzărilor, a valorii coşului de cumpărături şi gradului de loializare. Mokka BNPL scade rata de abandon la ckeck-out şi totodată ajută retailerii să obţină rate de conversie mai mari pentru campaniile de marketing, mai ales când promovează produsele din gama premium cu opţiunea de plată în rate. BNPL facilitează accesul clienţilor la produsele şi serviciile de care au nevoie şi îi încurajează să achiziţioneze articole de calitate superioară, de valoare mai mare. Cu plata amânată Mokka BNPL cumpărătorii pot să profite la maximum de reduceri sau să aibă la dispoziţie o soluţie financiară în perioadele cu cheltuieli mai mari. Plata în rate face ca aceste articole să devină mai accesibile pentru o bază mult mai largă de clienţi.
Plata alternativă Mokka este preferată de tineri cu vârste între 20 şi 45 de ani, nativi digital, preponderent femei cu un nivel de educatie avansat, cu venituri peste medie, interesaţi de modalităţi de finanţare mai transparente, rapide şi flexibile şi în egală măsură de o experienţă de shopping cât mai confortabilă.
Mokka BNPL, un produs financiar al Revo Technologies, se integrează foarte simplu ca opţiune de plată, mai ales dacă retailerul foloseste o platformă de e-commerce consacrată, pentru care Mokka a dezvoltat deja plug-in de integrare. În acest moment, atât la nivel global, cât şi în România, top 3 segmente în care este preferat BNPL plasează pe primul loc categoria fashion, urmată de electronice şi mobilă.