Editura americană Reader's Digest Associaton, INC. (NYSE: RDA) s-a lansat ieri pe piaţa din ţara noastră şi este renumită prin producţia şi distribuţia de reviste, cărţi, colecţii video şi muzicale, fiind în acelaşi timp şi companie de direct marketing. "Acesta este un pas important pe care Reader's Digest îl face în Europa şi sînt absolut convins că am luat o hotărîre bună atunci cînd am decis să intrăm în România", a declarat Thomas D. Gardner, preşedintele "Reader's Digest Association". Decizia de intrare pe piaţa noastră a fost influenţată şi de întărirea legăturilor noastre cu comunitatea internaţională, accelerată fiind şi de recenta integrare a ţării noas-tre în structurile NATO, a completat Thomas D. Gardner.
Cu acest prilej a fost lansată prima carte, "Descoperiţi Minunile Lumii", cu un tiraj iniţial de 85.000 de copii, disponibilă în librării în limba română. Dar prin-cipala modalitate de comercializare va fi prin direct mail - procedură folosită preponderent în întreaga lume, a precizat dom-nul Lubos Beniak, Managing Diector, Reader's Digest Cen-tral Europe. În noiembrie, anul acesta, este aşteptată lansarea celei de-a doua cărţi, care va avea ca titlu "Marile enigme ale istoriei". Deoarece obiectivul editurii în ţara noastră constă exclusiv în comercializarea căr-ţi-lor, lansarea şi la noi a celei mai cunoscute publicaţii a aces-tei edituri - Revista Reader's Digest, cu peste 100 de milioane de cititori lunar în întreaga lume - nu constituie o prioritate luată în calcul în viitorul apropiat.
Produsele oferite de Reader's Digest acoperă o gamă largă de domenii, de la tratate de să-nătate, istorie şi ştiinţă, la arta culinară şi grădinărit, ţara noastră beneficiind de preţuri de achiziţionare cu pînă la o treime mai mici decît cele ale produselor similare disponibile ţărilor Europei Centrale.
Reader's Digest Association a fost înfiinţată în 1922, de Dewitt şi Lila Wallace. Cifra de afaceri a editurii s-a ridicat la suma de 2,5 miliarde de dolari în anul fis-cal încheiat la 30 iunie 2003 şi are în prezent 5000 de angajaţi în 48 de ţări.