Pe 21 noiembrie a avut loc "Real Estate & Construction Forum' la Hotel Radisson Blu, ediţia VII.
Conferinţa a decurs pe parcursul a două sesiuni de discuţii, moderate de Mihai Pătrulescu - Senior Associate, Colliers International.
Invitaţii au deschis discuţiile abordând evoluţia nevoilor clienţilor din sectorul de real estate, pe segmentul de entertainment.
"Strategia de dezvoltare pentru fiecare mall e diferită. Am 400 mii de oameni care locuiesc lângă Veranda Mall, cu vârstă între 25 şi 40 de ani, iar scopul meu este să îi atrag la mall după birou, nu în timpul programului. Încerc să creez o experienţă care să le vorbească despre ce înseamnă un al treilea loc - după casă şi birou.', a declarat Andrei Pogonaru, deţinătorul Veranda Mall.
Despre evoluţia clădirior de birouri Dimitris Pergamalis a subliniat: "dezvoltatorii mizează foarte mult pe poveste şi societate în proiectele dezvoltate, Globalworth a mers pe un alt concept: comunitate şi atmosferă - în colaborare cu spaţiile conexe, spaţii verzi, co-working etc. să creăm o comunitate. De exemplu, primul pas pe care l-am făcut în acest sens a fost să organizăm un eveniment de artă, interactiv în clădirile noastre, traversate de aprox. 100 mii de oameni. Aici trebuie să ne focusăm pe poveste, să cream comunitate şi să oferim ceva în plus - în Globalworth Tower au fost deja trei evenimente de artă. Cât despre evoluţia zonei Barbu Văcărescu, am avut noroc să începem dezvoltarea acesteia în 2007-2008 când am ajuns în Bucureşti. Este prima zonă de business a capitalei şi insistăm să credem în dezvoltarea ei şi în viitor. De aceea am adoptat conceptul de Globalworth District pentru a introduce elementul atractiv. Zona Dimitrie Pompeiu este o zonă similară, care se aliniază aceluiaşi concept - de a crea o comunitate, care să aibă acces la spaţii exterioare special amenajate care pot atrage şi oameni din afara business-urilor.'
Lucian Anghel a completat discuţiile despre clădirile verzi, afirmând că "există veşti bune pe partea de eficienţă energetică, inclusiv fonduri acordate care să sprijine şi să încurajeze companiile pentru adoptarea unor astfel de soluţii. În momentul de faţă, se încearcă un refreshment pentru clădirile vechi, în scopul atingerii unei eficienţe energetice mai mari. Pe partea de smart mettering, e important ca înainte de eficientizare, să vedem cum repartizăm costurile. O parte dintre ele sunt suportate de proprietari nefiind repartizate către chiriaşi. În România, 69% dintre companiile din România nu au iplementat un sistem de contorizare inteligent pe echipamentele principale, conform unui studiu realizat de EnergyPal în 2018, iar în ceea ce priveşte investiţia într-un astfel de sistem, doar 35% dintre companii ar aloca buget pentru implemetarea contorizării inteligente.'
Următoarea temă de discuţie a vizat costurile de construcţie, atât pentru forţa de muncă, cât şi pentru materiile prime.
E-commerce-ul a fost un alt subiect dezbătut în cadrul conferinţei, fiind la nivel european un driver principal pe piaţa spaţiilor logistice.
Evenimentul a fost organizat de BusinessMark.