Cererile dinspre unităţile de învăţământ spre autorităţi curg în valuri. Consiliul Naţional al Rectorilor solicită acordarea a cel puţin 1% din PIB pentru învăţământul superior, creşterea "semnificativă" a alocării bugetare pentru cercetarea ştiinţifică, dar şi alocarea suplimentară de fonduri destinate componentei de cercetare ştiinţifică a învăţământului superior.
CNR mai cere şi "flexibilizarea modului de cheltuire" a sumelor din bugetul instituţiilor de învăţământ superior, "în acord cu principiile autonomiei universitare - garantată prin Constituţia României", astfel încât universităţile să-şi poată utiliza fondurile disponibile conform deciziilor Senatului universitar, în limitele legii, dar fără să fie necesară aprobarea autorităţilor guvernamentale: "Astfel, în domeniul finanţării, Consiliul Naţional al Rectorilor solicită: acordarea a cel puţin 1% din PIB pentru învăţământul superior; creşterea semnificativă a alocării bugetare pentru cercetarea ştiinţifică, care să facă credibilă atingerea cât mai devreme a procentului de 1% din PIB la care România s-a angajat deja, cu diversificarea şi flexibilizarea instrumentelor de accesare a fondurilor; alocarea suplimentară de fonduri destinate specific şi predictibil componentei de cercetare ştiinţifică a învăţământului superior; flexibilizarea modului de cheltuire a sumelor din bugetul instituţiilor de învăţământ superior, în acord cu principiile autonomiei universitare - garantată prin Constituţia României, astfel încât universităţile să-şi poată utiliza fondurile disponibile conform deciziilor Senatului universitar, în limitele legii, dar fără să fie necesară aprobarea autorităţilor guvernamentale". Potrivit CNR, deşi alocaţia medie pe student fizic a crescut în mod constant începând cu anul 2015, "rămâne una dintre cele mai mici din Uniunea Europeană, în conformitate cu Raportul public 2019 - Starea finanţării învăţământului superior (CNFIS)". Mai mult, afirmă CNR, în condiţiile crizei medicale cu care se confruntă de aproape un an, universităţile au trebuit să arate o capacitate mare de reacţie şi adaptare, pentru a permite digitalizarea proceselor de învăţare-predare şi implementarea măsurilor sanitare impuse, într-un timp foarte scurt.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2021, 13:05)
Pentru toate aceste cereri ne fac pe toți doctori eliminând noțiunea de " plagiat " !
Ce mizerii sunt indivizii ăștia: vor bani pentru " cercetare științifică "( ei aș!) dar să nu cumva să te atingi de " autonomia universitară "
Ăștia de 30 de ani nu au mai intrat în biblioteci!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2021, 15:44)
Mai bine le desfiinteaza. Ce ne trebuie noua educatie superioara.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2021, 15:46)
Auzi tupeu pe rectori, sa ceara finantare pentru invatamantul superior. Nesimtiti ordinari.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2021, 17:54)
Nu stiu cum e acum,dar în ani anteriori făceau la bani din înscrierea studenților la facultate de parcă erau la un turneu de tenis alături de Halep! Deci pentru ei cercetare înseamnă să studieze dosare!
Jalnici!
Dacă virusul ataca si cărțile din biblioteci erau cei mai fericiți oameni!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2021, 19:49)
A devenit o moda în România ca sectoare economice și sociale sa solicite X% din bugetul de stat. Dacă adunam cât cere fiecare, ne-ar trebui și bugetele tarilor vecine, ca s-ar depăși cu mult 100%. Toți cer bani, dar nimeni nu spune ce da în schimb și nu răspunde pt rezultate (în cazul rectorilor, cine răspunde de "rebuturile" pe care le dau universitățile pe care le conduc?). Domnilor de la ziarul BURSA, nu mai publicați articole ca acesta sau ca cel de la CNIMMR/dl Jianu care promovează cerșetoria. Mai bine, când primiți asemenea texte, organizați interviuri cu "scriitorii", cu întrebări serioase asupra textelor lor, și publicati ce rezulta.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2021, 22:52)
Acești penibili nu știu că față de alte țări europene au cel mai mare procent din bugetul ministerului învățământului! Au si multi studenti la invatamant cu plată! Păi la ce îți trebuie studenți dacă nu ai elevi bine pregătiți?
Apoi față de un prof de liceu cu 18 ore in pandemie si cu nu stiu cate clase, cu medii de încheiat la fiecare clasă, cu elevi ce nu intra decât sporadic pe platforma,ei au 1-2 grupe de studenți,adică o zi de muncă, adică o freacă fără bibliotecă, fără nimic!