Referendumul privind redefinirea familiei în Constituţie a reuşit să împartă, şi el, societatea în două tabere mari, una pro-familia tradiţională şi una care susţine toleranţa şi diversitatea (sexuală) până la capăt. Taberele nu au structuri de monolit, în prima intră creştini fervenţi, susţinători ai coaliţiei aflate la putere (PSD - ALDE), oameni care urăsc minorităţile sexuale, iar în cealaltă umanişti, oamenii care se împotrivesc interdicţiilor de orice fel, dar şi cetăţeni care văd în aceast referendum doar o acţiune politicianistă inutilă pe care vor să o taxeze.
Miza acestor zile este reprezentată de convingerea a cel puţin 6 milioane de votanţi să se prezinte la urne, astfel încât referendumul să fie validat, altfel, cu un număr mai mic, indiferent de rezultat, întreaga acţiune este nulă.
Referendumul privind redefinirea familiei în Constituţie va avea loc pe 6 şi 7 octombrie, între orele 7.00 şi 21.00. Întrebarea care le va fi adresată cetăţenilor şi la care aceştia trebuie să răspundă cu "da" sau "nu" va fi: "Sunteţi de acord cu Legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?". Întrebarea a născut la rândul ei mai multe întrebări: este suficient de clară pentru oameni?, conţine o capcană?.
• Politicienii se bagă, dar doar să informeze, nu să influenţeze
Dacă în primă fază politicienii din arcul guvernamental au trâmbiţat susţinerea pentru modificarea Constituţiei pe toate canalele, ulterior, după vizita premierului Viorica Dăncilă la Bruxelles, când au fost somaţi să nu se implice în niciun fel de campanie, au făcut un pas în lateral, nicidecum în spate.
Preşedintele PSD, Liviu Dragnea a ţinut să declare că PSD, nu va face campanie pentru referendumul privind definirea familiei, ci doar acţiuni de informare, ca să îi ajute pe oameni să înţeleagă ce se propune prin această revizuire a Constituţiei, având în vedere că întrebarea de pe buletinul de vot este destul de neclară: "Este important pentru noi ca partid social- democrat să organizăm acţiuni de informare a populaţiei cu privire la referendum şi i-am rugat să se implice în această acţiune. (...) Doamna prim- ministru a spus (la Bruxelles - n.r.) foarte clar exact ce am discutat în BPN, şi anume că asta va face PSD: acţiuni de informare a populaţiei, ceea ce este corect". În legătură cu această campanie de informare, Liviu Dragnea a precizat: "Să informăm populaţia cu privire la prevederile din legea care a fost adoptată în Senat, adică ce se intenţionează prin modificarea Constituţiei, pentru că sunt oameni care nu au înţeles. Întrebarea care este pusă pe buletinul de vot este destul de neclară şi trebuie să-i ajutăm pe oameni să voteze în cunoştinţă de cauză. (...) Vrem să-i ajutăm pe români că înţeleagă care este sensul acestui demers".
Preşedintele ALDE Călin Popescu Tăriceanu a declarat că partidul său nu se va implica în campania pentru referendum, precizând că le va recomanda simpatizanţilor să voteze conform propriei conştiinţe: "ALDE nu se va implica în campania pentru referendum, vom recomanda votanţilor noştri să voteze conform propriei conştiinţe, ţinând cont că societetea românească este mai degrabă conservatoare şi ultimul sondaj făcut indică că 85% din cei intervievaţi vor vota în favoarea modificării pentru definirea familiei tradiţionale ca uniunea dintre un bărbat şi o femeie, iar 77% din votanţii ALDE, la fel, susţin acest punct de vedere. Sigur că în anumite ţări din Europa lucrurile au evoluat, căsătoriile între persoanele de acelaşi sex sunt permise. Nu ştiu dacă şi societatea românească va evolua în aceeaşi direcţie. Eu cred că trebuie să respectăm libertatea fiecăruia să-şi organizeze viaţa intimă şi personală aşa cum doreşte şi în acest sens, probabil că după referendum, va trebui să promovăm o lege a parteneriatului civil".
Fondatorul Mişcării România Împreună (RO+) Dacian Cioloş consideră că: "Acest referendum nu văd ce ar putea aduce în plus, nici dezbaterea, cum e organizată şi politizată. De aceea, nici nu vreau să particip la această dezbatere, pentru că ea e politizată, din păcate. Nu văd utilitatea acestui referendum. Sunt bani pierduţi".
• Fără echivoc în ceea ce priveşte termenul "soţi"
Senatul a adoptat la începutul acestei luni, în calitate de for decizional, iniţiativa cetăţenească de revizuire a Constituţiei potrivit căreia familia se întemeiază pe căsătoria între un bărbat şi o femeie, nu pe cea consimţită între soţi. Ulterior CCR a stabilit că iniţiativa de rezivuire a Constituţiei respectă prevederile constituţionale. Referendumul a fost cerut de Coaliţia pentru Familie, iar iniţiativa semnată de 3 milioane de persoane "îşi propune să înlăture orice echivoc pe care utilizarea termenului de "soţi" în cuprinsul art. 48 al.1 din Constituţia României ar putea să-l aducă în conturarea noţiunii de "familie", a raportului dintre "familie" şi dreptul fundamental al bărbatului şi al femeii de a se căsători şi a întemeia o familie", potrivit expunerii de motive a actului normativ. "Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instituirea copiilor", prevede modificarea adusă articolului 48 din Constituţia României şi asupra căruia cetăţenii trebuie să se exprime la referendum. Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, pe 5 iulie, Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, după ce judecătorii CCR au respins pe 19 iunie ca fiind inadmisibilă sesizarea formulată de şeful statului.
• Buletine de vot în greutate de 72,5 tone
Imprimarea buletinelor de vot va fi asigurată de către Regia Autonomă "Monitorul Oficial", confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "Votat" de către "Monetăria Statului", iar confecţionarea timbrelor autocolante de către "Imprimeria Naţională". Tipărirea buletinelor de vot a necesitat utilizarea a 72,5 tone de hârtie.
Ministrul de interne Carmen Dan consideră că efortul instituţiilor pentru organizarea acestui referendum este unul major: "Spre deosebire de procesele electorale din ultimii ani, acest referendum se va desfăşura pe parcursul a două zile, ceea ce presupune eforturi suplimentare din partea tuturor celor angrenaţi în organizare. În plus, perioada pe care o avem la dispoziţie pentru pregătirile necesare este mai scurtă, ceea ce a presupus unele măsuri organizatorice specifice care să permită organizarea referendumului în bune condiţii, fără a afecta drepturile electorale ale cetăţenilor".
Organizarea referendumului pentru familia tradiţională va costa aproximativ 40 de milioane de euro.
• Entuziasm la nivel verbal
Pentru cei care sunt împotriva acestei iniţiative lucrurile sunt aproape clare, cuvântul de ordine este: boicot. Există şi o minoritate care vrea să spună NU în faţa urnelor, deşi sunt conştienţi că NU-ul lor iniţial devine DA când se trage linie. Cei care sunt în favoarea schimbării Constituţiei sunt mult mai activi, multe dintre mesajele primite din partea iniţiatorilor referendumului creând o stare de tensiune. "Apără copiii României", "Copiii noştri sunt ţinta lor" sunt câteva dintre sloganurile cel mai des întâlnite şi care provoacă emoţie în anumite medii.
Diferenţa dintre entuziasmul verbal şi trecerea la fapte este şi în acest caz, de multe ori, majoră. O doamnă, Cristina H., din cartierul bucureştean Drumul Taberei, ne-a povestit cum a simţit o uşoară dezamăgire după ce s-a decis să se implice în promovarea referendumului. Cu o săptămână în urmă, preotul de la biserica unde merge duminică de duminică i-a invitat pe enoriaşi să vină ca să primească nişte pliante cu mesaje pro-familia tradiţională pe care să le împartă prin cartier. Instantaneu mai bine de 50 de oameni şi-au manifestat dorinţa de a se implica. A doua zi, în faţa preotului s-au prezentat două doamne, ea şi o fostă profesoară de biologie, pensionară, iar acesta le-a transmis scurt să se ducă la Patriarhie că să primească pliantele. Doamna pensionară a fost la un pas să abandoneze când şi-a dat seama că trebuie să parcurgă, tur-retur, drumul până în centru cu mijloacele de transport în comun. În cele din urmă cele două au mers, au primit pliantele, câteva instrucţiuni şi au revenit în cartier, unde urmau să împartă "tipăriturile".
Votul, chiar şi la referendum, presupune acţiune, vorbele zboară, hârtiile ştampilate rămân.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 00:34)
În viitorul nu f.indepartat doua femei vor putea concepe un copil (o fetiță) fără contribuția vreunui bărbat (materialul fecundator se va obține din celulele stem ale femeii-tata)
Si noi am făcut [...] degeaba cu acest referendum.
Dracul pe pământ o să zică enoriașii..
Tot în viitor organe precum inimi, rinichi sau ficatul vor fi bio-printate
Aceeași enoriași vor dori ani în plus.
Deci știința e bună sau rea?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 00:50)
As adaugă ca ap.Pavel parcă zicea : în fața lui Dumnezeu nu este nici bărbat , nici femeie, acestea fiind relative?
Deci o lume în care se vor naște ființe umane [...] nu e neapărat una ne-crestina.
Despre ce e acest referendum?
Despre a ține timpul în loc? A croi cu disperare viitorul după reprezentări de azi..
Așa ceva e vânare de vânt...
Mergeți în marile metropole din occident unde inmugureste viitorul, 10-20 la suta din tineri sunt bi-sexuali...
Faptul că eu sunt heterosexual nu mă obligă să fiu prost si sa cred ca sunt alfa si omega.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 00:56)
pe tine te-a fatat tac-tu?
1.3. Totusi (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Sorin în data de 02.10.2018, 01:14)
Poate reluati putin manualul de biologie de clasa a 8a. Sau a 11a, daca cel de a 8a a devenit ultrasimplificat. Cautati la cromozomi si reveniti dupa si ne explicati cum se va intampla totul... curand sau fara rand...
1.4. Inca ceva (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Sorin în data de 02.10.2018, 01:17)
Stiinta nu e nici buna nici rea.
Depinde cum e folosita.
Dar cel mai grav e sa o pui pe post de religie.
Un fizician
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 08:28)
Draga bursa, inteleg moderarea si o accept , dar limbajul licențios era necesar în context.
Între paranteze, reformulam:
fara contribuția testiculelor.
Poate fi viața și fără, a fost înaintea lor, nu ?
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 08:33)
Domnule, tu nu ai mai citit nimica bilogie din liceu.
Sorin , crede-ma nu te va întreba nimeni dacă ești de acord.
Îți doresc sănătate, să trăiești suficient ca să prinzi vremea ....
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 08:53)
Daca nici nu te obliga, atunci de ce esti?
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 02.10.2018, 08:57)
Regulamentul nu spune nimic despre context. Obscenitatea este interzisa, indiferent de context. Cel care ti-a eliminat obscenitatile de la orele zero, a cautat (cu efort) sa-ti mentina comentariile, care, altfel, ar fi trebuit eliminate (fara nici un efort). Se spune "Multumesc!"
1.9. V-am urmat sfatul... (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 02.10.2018, 09:15)
.. si n-am gasit nicio contradictie intre acele manuale si ce scria mai sus primul ccomentator.
N-ati vrea dvs. sa explicati care e problema?
Mai ales tinand cont si de faptul ca pana si clonarea e demonstrat ca fiind posibila.
Alt fizician
1.10. Un pic off-topic (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 02.10.2018, 09:18)
Make, unde-i regulamentul cu pricina? M-am mai uitat si alta data, dar se pare ca niciodata suficient de atent.
1.11. Răspuns pentru "Prostu satului" (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 02.10.2018, 09:48)
Ori de cite ori scrii un comentariu, lipit in dreapta de comentariu, iti apare Regulamentul.
1.12. om (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de nebatutul in cap în data de 02.10.2018, 09:49)
articol de toata jena; de unde pana inde ideea ca daca botezi pentru o familie normala inseamna ca urasti homosexualii ? iar ideile astea futuriste si cretinoide legate de crearea vietii in laborator nu arata decat un cap mai mult decat sec; analfabetism si lipsa totala a unor lecturi abdolut necesare
1.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 10:01)
Abdolut, abdolut!
1.14. legea ar trebui corectata (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de sf în data de 02.10.2018, 14:55)
Avand incredere in cunoasterea si capacitatile de care dai dovada, nu ar fi mai bine ca sa se modifice definitia din lege ca familia sa fie formata din barbat + femeie si incepand cu anul 2040 si din femeie+femeie-tata.
ps: femeia-tata are sau nu barba?
1.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 19:30)
Esti dus cu pluta! mananci pungi de plastic aruncate de aurolaci?.
1.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 19:58)
Nu trebuie sa fi prost! trebuie sa accepti ca este exceptia de la regula, un anus contra naturii! asa cum la nivel global este "activat" semnalul intoarcerii la natura, adica ocrotirea a ceea ce Dumnezeu, in marinimia lui, ne-a dat fara sa ne ceara ceva, tot asa este normal si justificat sa incercam sa evitam o noua Sodoma si Gomora.
In marile metropole din occident nu inmugureste viitorul, ci se anunta sfarsitul civilizatiei actuale.
Capisco?.
1.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 19:59)
Nu ; l-a facut tacso Ion si masa Ion.
1.18. Mesaj eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 02.10.2018, 20:03)
...
2. metoda Chisinau varianta legislativa
(mesaj trimis de The Brute în data de 02.10.2018, 05:46)
din textul intrebarii nu se observa deloc in ce consta modificarea. Ultimul Referendum pentru cei 300 de ani lumina se pare ca a fost mai echivoc in privita intrebarii.Avand un raspuns afirmativ la acest referendum care ar fi problema de a deveni o tara parlamentara in loc de semi prezidentiala... Ca doar nu credeti ca orasul Chisinau datorita lui Stefan cel Mare a fost preferat fata de Bucuresti cand era despot luminat, vorba domnului Mihai, Traian cel Neinfricat, baiat de baiat...
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 07:07)
"creştini fervenţi, susţinători ai coaliţiei aflate la putere (PSD - ALDE), oameni care urăsc minorităţile sexuale,"
Prietene, notiunea de crestin inseamna iubire, nu ura.
E foarte bine daca te-ai informa inainte.
3.1. si la bursa e minoritati (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de The Brute în data de 02.10.2018, 07:19)
ce facem atunci cu ei daca nu citeste raportul financiar SI voteaza ca berbecii. Nu e bine sa cumparam un plaBoy si sa l dam ca anexa la raport,un fel de raport al auditorului gen Deloitte, KPMG, Pwc fiindca oricum se uita la poze...
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 08:47)
Sunt trei categorii distincte separate clar. Te-a deranjat insa ura, nu si ca ar sustine PSD. Vai si amar.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 08:45)
Personal imi repugna casatoriile persoanelor de acelasi sex dar asta nu inseamna ca ma voi duce sa votez. Pentru o suta sau o mie de persoane care ar putea opta pentru casatoria cu acelasi sex(oricum legislatia actuala nu permite) nu se arunca 40 mil euro
intr-o tara cu atatea nevoi.
ar putea solicita casatoria
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Hamlesitul în data de 02.10.2018, 20:08)
Ba nu, pentru sanatatea morala (si nu numai) a natiei, 40 mil euro, se merita.
Intrebarea este, ce va urma?.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 09:14)
au mai aruncat nenorocitii cateva zeci de milioane la gunoi in loc sa dezvolte romania.
nu conteaza ce vrea dragnea, romania e in ue si legile europene au intaietate, daca doi sau doua vor sa se casatoreasca o fac in strainatate si in romania doar o legalizeaza.
nu sunt si nu ma voi casatori chiar daca am fost cu cateva zeci de femei iar acum am un baiat care se naste in martie, ma duc doar la primarie sa semnez acte cu cativa prieteni si familie, nu sluga afacerii casatoriei, cu arncat bani pe o rochie de mireasa care se poarta doar o data in viata, chiar daca unele se marita si de cateva ori, doar repeta prostia.
intrebarea e pusa de manera sa iasa ce trebuie nu ce se voteaza.
de ce nu se voteaza fara penali la conducere, administratie, sau 300 parlamentari (aplicata), sau fara pensii speciale chiar daca se spune ca oameni sunt egali in fata legi.
singurul mod sa nu iasa ce trebuie (cine stie ce alte cateva beneficii pt parlamentari si baroni, sunt introduse cu acest prilej) este sa se boicoteze referendumul.
nu sunt pro lesbiane sau homosexuali imi produc greata cand ii vad cat de falsi sunt sau cand se saruta in pubilc, pot face ce vor ei in spatiul privat.
cu toate acestea chiar daca sunt impotriva ca ei sa poata adopta copii sunt sigur ca multi vor avea o mult mai mare grija si dovotament pt copii lor decat mariile si vasilici sau dorei care au cativa copii pe care ii folosesc doar pt a lua alocatia si a sta beti la crasma, fara scoala si viitori votanti psd pentru ajutor social, in cativa ani vor ramane doar bugetarii, pensionari si ajutati social in romania, cine o sa mai si produca pt ei?
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 09:36)
Tu vei produce pentru ei. Tu ești baza în România. Până și Make trăiește pe spatele tău.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 02.10.2018, 09:59)
Doamna Dancila, va rog sa ii interziceti nepotului sa faca comentarii de analfabet! Iar mataluta, nepoate, citeste ceva carti, intreba un prieten, fa niste fifty-fifty, poate ca asa vei afla ca serviciile si industria nu traiesc pe spatele agriculturii si deci nici Make pe spatele cuiva.
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 11:21)
Te enervezi degeaba. Nepotul libertarian de mai sus spune ca traiesti pe spatele cuiva.
Cartile antreneaza. De tine depinde sa intelegi un text scris. Fa un efort.
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 02.10.2018, 12:24)
Nu m-am enervat.
Faptul ca o prostie este spusa de un libertarian nu o transforma intr-o asertiune inteligenta.
Nu mai face pe misteriosul.
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 12:42)
nenorocit esti tu pentru ca nu stii ca organizarea referendumului era obligatorie, analfabetule
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 20:11)
Gresit Make; serviciile traiesc pe spatele prostimii; reclame colorate, propaganda din belsug si prospera.
Ce, Bursa nu face reclame??.
5.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 20:13)
Nu te-ai enervat, dar te-ai ofuscat.
6. Interpoponaria
(mesaj trimis de macs în data de 02.10.2018, 09:42)
Poponei din toata tarile, uniti-va !
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 09:51)
Autorul articolului are o gandire foarte limitata ,in alb si negru ,de aceea si mesajele poarta o asemenea incarcatura .Tonul face muzica.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 10:01)
Care doua tabere "mari" ?
9. Votati DA
(mesaj trimis de Cris în data de 02.10.2018, 11:53)
Romania nu are autostrazi dar vrea s-o arad modernist ca in Olanda. Votati DA masiv sa-i punem la pamant pe micuti.
9.1. Aaaaahh... (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 02.10.2018, 15:31)
... eu sunt mai greu de cap si nu va pot urmari firul logic.
Care va sa zica n-avem autostrazi pentru ca pana acum n-a fost definita clar casatoria in constitutie?!?
Iar dupa ce in sfarsit o sa-i punem la pamant pe micuti, guvernul - eliberat de aceasta grea povara existentiala - isi va sufleca manecile si-o sa inceapa s-o arda la autostrazi macar ca-n Ungaria sau Croatia, ca n-am chiar pretentii moderniste, ca-n Germania si Olanda?
Pai atunci asa trebuia sa fie formulata intrebarea la referendum...
10. dilema
(mesaj trimis de impartial în data de 02.10.2018, 11:57)
Injuratura de mama o sa dispara ? Sau vom fi acuzati de discriminare ?
Rog opinii serioase !!!
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 12:41)
Fals, Nu sunt două tabere mari. Este un foarte mare: PSD, PNL, ALDE, PMP. Și cealaltă, foarte mică, a USR.
12. Cei mai inversunati sunt cei care ar trebui sa tac
(mesaj trimis de carmen în data de 02.10.2018, 15:46)
Cei mai inversunati sunt marii preoti, care ar cam trebui sa taca, mucles. (vezi Pomohaci)
13. Nicio laie
(mesaj trimis de Crestinul fervent în data de 02.10.2018, 19:28)
Mai Niciolaie, sunt crestin fervent dar n-am nimic de-a face cu clica lui Dragnea!.
Cand te mai hazardezi sa te dai important, documenteaza-te si daca mai ai ceva prin tartacuta, fi mai atent la exprimare.
13.1. pricepi greu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 21:06)
”Taberele nu au structuri de monolit, în prima intră creştini fervenţi, susţinători ai coaliţiei aflate la putere (PSD - ALDE), oameni care urăsc minorităţile sexuale”, adica 1. creştini fervenţ, 2. susţinători ai coaliţiei aflate la putere și 3. oameni care urăsc minorităţile sexuale, grupuri distincte, dar esti prea creștin ca să intelegi.
14. Doua fire, doua paie.... nu votam cu Niciolae!
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 19:42)
...."Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instituirea copiilor", prevede modificarea adusă articolului 48 din Constituţia României şi asupra căruia cetăţenii trebuie să se exprime la referendum.
Make, cu Niciolae asta ajungeti de cacao!
Art 48 alin(1) (pentru conciziune!: Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor.
Instruirea copiilor; acesta este dreptul si obligatia parintilor, nu instituirea afisata de acest Niciolae (sau balaie).
Make nu mai angaja "doctoranzi" de la particular, chiar daca accepta minimul pe economie.
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de Instituirea în data de 02.10.2018, 21:16)
Siteul MAE contine termenul INSTITUIREA, asa ca plimba injuraturile pe la sefii tai mai anonimule. Esti un mizerabil manipulator.
Pentru conciziune citește:
Informaț ii de ordin general
Întrebarea supusă referendumului: „Sunteţi de acord cu Legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?”; alegătorii sunt chemaţi să răspundă cu „DA” sau „NU” la întrebarea înscrisă pe buletinul de vot.
Obiectul supus referendumului: articolul 48 alin. (1) din Constituţie.
Legea de revizuire a Constituţiei adoptată de Parlament prevede că articolul 48 alin. (1) din Constituţie va avea următorul conţinut: "Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instituirea copiilor”.
Forma actuală a articolului 48 alin. (1) din Constituţie : ”Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor”.
15. Instruirea, nu instituirea
(mesaj trimis de Nenea Iancu în data de 02.10.2018, 19:48)
* Politicienii se bagă, dar doar să informeze, nu să influenţeze....
Niciolae se baga doar sa se afle in treaba; treba mare, care pute tare de tot.
Instruirea, istetule! de instituire ar trebui sa se ocupe guvernantii, dar ei au alte probleme/chestiuni arzatoare la ordinea zilei.
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.10.2018, 21:17)
Nea Iancule esti doar un penibil care a inghitit manipularea unui anonim, asa ca treci si te culca.