După lansarea creditului de nevoi personale online, în septembrie 2017, ING aduce o îmbunătăţire produsului deja existent din Home'Bank, permiţând clienţilor să refinanţeze creditele de nevoi personale sau ExtraROL-urile într-un singur împrumut, cu o rată fixă lunară pentru cinci ani, astfel încât să poată obţine suma dorită.
Opţiunea de refinanţare poate fi accesată uşor intrând în procesul existent de obţinere a creditului de nevoi personale din ING Home'Bank. Clienţii parcurg aceleaşi interogări la ANAF şi Biroul de Credite pentru a verifica eligibilitatea şi suma pentru care se încadrează comparativ cu cea solicitată, conform comunicatului remis Redacţiei.
Opţiunea de refinanţare le apare momentan numai acelor clienţi care au deja produse ca ExtraROL sau credite de nevoi personale şi pentru care refinanţarea are sens în vederea obţinerii sumei dorite. Produsele de creditare selectate pentru refinanţare vor fi dintre cele care favoriează clientul să obţină valoarea dorită (ţinând cont de termenul acestora, valoarea, ratele lunare etc.). Fiind parte din fluxul procesului de creditare online, opţiunea nu se adresează momentan şi clienţilor ING care îşi doresc doar refinanţarea datoriilor existente. Această solicitare poate fi adresată în continuare în oricare office ING.
Înainte de aprobarea refinanţării, clienţii vor primi o simulare a noului împrumut, paşii care succed apoi fiind aceiaşi ca în cazul unui împrumut de nevoie personale online obişnuit, folosind semnătura digitală şi transferând suma imediat în contul clientului. Întregul proces durează aproximativ 15 minute.
"Creditul de nevoi personale disponibil complet online a deschis uşa către o mulţime de posibilităţi, folosind semnătura electronică şi verificările automatizate în baze de date din terţe părţi, cu aprobarea clinţilor ING. Acesta este doar încă un pas în promisiunea unei bănci digitale pe care am făcut-o clienţilor noştri, oferindu-le un control mai bun al banilor lor", a transmis Javier Mones Pita, directorul de Retail Banking ING Bank România.
De la anunţarea creditului de nevoi personale online, în septembrie 2017, aproape 18.000 de persoane au verificat în ce condiţii ar putea obţine un împrumut, având o abordare mai responsabilă şi informată cu privire la condiţiile preluării unui credit. Un total de 5.000 de clienţi au ales să ia creditul online, unul din trei având cel puţin un astfel de produs. Mai mult decât atât, 80% dintre creditele online au fost accesate şi aprobate prin mobil, se mai arată în comunicat.
Utilizarea aplicaţiei ING Home'Bank prin aplicaţia de mobil a crescut semnificativ faţă de nivelul de utilizare de pe desktop. La finalul lunii iunie 2018, dintre cei 646.000 utilizatori activi de Home'Bank, 453.000 au accesat aplicaţia de pe mobil, cu o medie de 15 logări pe lună. Frecvenţa pentru aplicaţia de desktop este la jumătate.