Registrul Auto Român (RAR) nu mai omologhează şi nu mai eliberează cărţi de identitate pentru autovehicule care nu respectă normele de poluare chimică Euro 4 şi aplică taxă de primă înmatriculare pentru motocicluri, se arată într-un comunicat de presă. RAR a luat această măsură începând cu data de 1 ianuarie 2008, ea aplicându-se numai autovehiculelor noi, respectiv celor care nu pot face dovada unei înmatriculări anterioare introducerii în România.
RAR menţionează că obligativitatea introducerii normelor de poluare Euro 4 este dată de două regulamente europene obligatorii şi în România.
În acest sens, la începutul lunii decembrie 2007, Registrul Auto Român a transmis adrese importatorilor, reprezentanţilor autorizaţi ai producătorilor şi constructorilor pentru aducerea la cunoştinţă a acestor reglementări şi a condiţiilor de acceptare a vehiculelor cu gradul de poluare chimică Euro 3, complete sau incomplete, deţinute până la sfârşitul anului 2007, deoarece la momentul respectiv încă mai deţineau astfel de autovehicule, explică Registrul Auto Român.
Tot de la 1 ianuarie 2008, pentru prima înmatriculare în România este obligatorie respectarea fazei 2 din Directiva 2003/77 CE (Euro 3) pentru motocicluri.
Decizia Registrului Auto Român afectează înmatricularea maşinilor Euro 3 care provin din afara UE
Decizia Registrului Auto Român (RAR) afectează înmatricularea maşinilor second-hand care corespund normelor de poluare Euro 3 şi provin din afara UE, precum şi înmatricularea maşinilor noi care nu au Euro 4, indiferent de ţara de provenienţă, a declarat Liviu Dobrin, directorul Autovit. Decizia RAR - care nu mai omologhează şi nu mai eliberează cărţi de identitate pentru autovehicule care nu respectă normele de poluare chimică Euro 4 - afectează înmatricularea maşinilor Euro 3 care nu au mai fost înmatriculate într-o ţară membră a Uniunii Europene, fie ele noi sau second-hand, a explicat ieri directorul Autovit, Liviu Dobrin.
"Orice maşină produsă în Japonia, care are Euro 3 şi care a circulat în spaţiul UE poate fi importată în România şi înmatriculată fără probleme. Orice automobil produs în orice ţară de pe mapamond care nu respectă normele de poluare Euro 4, dar care nu a mai fost înmatriculată anterior în vreo ţară membră UE, nu mai poate fi înmatriculată", a declarat Dobrin, citat de NewsIn.
Măsura nu afectează maşinile second hand care au norme de poluare inferioare Euro 4, care au mai fost înmatriculate în UE, pentru că nu mai este necesară omologarea lor. "De când România a devenit membră a UE, certificatul de omologare pentru second hand a fost înlocuit de certificatul de autenticitate", a precizat Liviu Dobrin.
Dealerii de maşini noi Euro 3 le-au omologat înainte de intrarea în vigoare a noilor prevederi RAR
Daewoo Automobile Craiova şi Alexandros Motors au omologat maşinile noi Euro 3 pe care le comercializează înainte de intrarea în vigoare a noilor prevederi ale Registrul Auto Român (RAR), potrivit cărora nu se mai fac omologări şi nu se mai eliberează cărţi de identitate pentru maşini noi Euro 3. "RAR ne-a informat din timp despre intrarea în vigoare a noilor prevederi privind omologarea şi eliberarea cărţilor de identitate pentru maşinile noi care corespund normelor de poluare Euro 3. De asemenea ne-a dat posibilitatea să omologăm maşinile şi să secretizăm cărţile de identitate ale maşinilor în alb, fără a fi trecut vreun proprietar pe ele", a declarat ieri directorul de vânzări şi service în cadrul Daewoo Automobile România, Mihai Radu, citat de NewsIn.
El a adăugat că modelele mărcii Daewoo care corespund normelor Euro 3 sunt Tacuma şi Nubira. Matiz corespunde normelor Euro 4, iar stocul de maşini Cielo (dotat cu motor Euro 3) s-a epuizat şi maşina a ieşit din fabricaţie.
Compania Alexandros Motors, care comercializează SUV-urile chinezeşti marca Great Wall, cu motoare care corespund normelor de emisii Euro 3, a omologat maşinile în ultima parte a anului 2007, pentru ca la vânzarea în 2008 să nu apară probleme. "Practic noi acum vindem maşini noi, omologate şi le livrăm cu cărţile de identitate secretizate. Am demarat această acţiune după ce RAR ne-a informat, anul trecut, despre noile reglementări aplicabile de la 1 ianuarie 2008", au declarat oficialii companiei Alexandros Motors
1. fără titlu
(mesaj trimis de voicu mihai în data de 10.01.2008, 19:59)
ce facem cu masina adusa din ue daca nu respecta normele de poluare euro 3,pt k eu am inteles din toata treba asta k decat la masinile cu euro 4 se mai fac carti de identitate
1.1. ai inteles gresit mihai (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de adrian în data de 10.01.2008, 21:44)
chestia k nu mai fac astia de la R.A.R. carti de identitate se refera la masinile noi sau neinmatriculate nici o data de la data fabricarii in nici o tara care nu au norma de poluare euro 4 cel putin.cele care sunt inmatriculate si nu sunt noi le cauta defecte si daca gasesc sigur nu le trece R.A.R.-ul....
1.2. elvetia!!!!????vama sau nu? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de tiganus marinel în data de 18.06.2008, 17:59)
vreau sa stiu daca imi cumpr o masina secon-hand din elvetia ,daca se percepe taxa vamala sau nu si ce alte taxe mai implica!! multumesc anticipat.
2. referitor la inmatriculare
(mesaj trimis de Nan viorel în data de 17.03.2008, 16:17)
Buna ziua,
Nu stiu daca ma dresez unde trebuie,dar vreau sa va intreb daca este posibil sa fie inmatriculata o masina adusa din USA,si anume:un Cadillac Seville STS fabricat in anul
2002.
Va multumesc.
3. informatii
(mesaj trimis de roxana pasc în data de 23.03.2008, 22:43)
Opinia mea este aceea k dak am avea toate informatiile necesare si corecte nu ar mai fii atatea neintelegeri.
Sa vb toti aceeasi limba, sa intelegem si noi.
Mersika
4. nelamiurire
(mesaj trimis de laurentiu în data de 03.11.2008, 19:32)
am o masina non-euro si as vrea sa o inmatriculez am si un catalizator euro2 adr nu stiu dak se va lua in calcul catalizatorul cand voi merge la rar.daca se poate c acte am nevoie?va multumesc